18 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6827

ایستگاه های مطالعه برای کتاب نخوان ها در البرز ایجاد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ایستگاه های مطالعه برای کتاب نخوان ها در البرز ایجاد می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز از راه اندازی ایستگاه مطالعه ظرف 6 ماه ابتدایی سال خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ترغیب کتاب نخوان ها به خواندن کتاب صورت می گیرد.
رمضانعلی محسنی همزمان با آغاز هفته کتاب و ایجاد ایستگاه های مطالعه به منظور ترغیب خواندن کتاب گفت: به منظور علاقمند سازی افراد کتاب نخوان و روی آوردن آنها به کتابخوانی در صدد آن هستیم تا از ظرفیت های اماکن پرتردد نظیربانک ها و مترواستفاده نماییم تا کتاب همواره در دسترس این افراد قرار داشته باشد. وی افزود: از این رو تصمیم داریم در سال جاری ایستگاه مطالعه کتاب را در 80 مکان که از قبل معرفی شده است ایجاد کنیم. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز عنوان کرد: در مرحله اول 20 مکان به عنوان ایستگاه مطالعه کتاب از سوی کتابخانه های عمومی مجهز شود و در مراحل بعدی تعداد ان به فراخور نقاط مختلف شهر افزایش یابد. محسنی هدف از ایجاد ایستگاه مطالعه را ارتقاء سطح کتابخوانی به کلیه اقشار ذکر کرد و در خصوص گروه سنی این کتاب ها نیز گفت: با راه اندازی ایستگاه های مطالعه همه اقشار علاقمند به کتابخوانی می شوند؛ و برای هر قشر سنی از کودک و نوجوان گرفته تا خانواده ها، کتاب وجود خواهد داشت. این مسئول ادامه داد: در مرحله دوم این طرح کتاب همیشه در دسترس افراد خواهد بود. وی افزود: در این مرحله افراد محدودیتی برای مطالعه کتاب در همان ایستگاه را ندارند ومی توانند کتاب را یا در ایستگاه مطالعه کنند ویا آن را به منزل برده و بعد از مطالعه به نزدیک ترین ایستگاه مطالعه تحویل دهند.
محسنی گفت: نهاد کتابخانه ها در حال تعبیه قفسه های این ایستگاه است و پیش بینی می شود ظرف سه تا شش ماه اول سال جاری ایستگاه مطالعه کتاب در استان راه اندازی شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود