24 مرداد 1395
شماره خبر: 168289

وجود انشعابات برق غیرمجاز متعدد در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وجود انشعابات برق غیرمجاز متعدد در استان البرز


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به اینکه انشعابات برق غیر مجاز متعددی در استان وجود دارد، میزان مطالبات شرکت توزیع برق البرز از مشترکین را ۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد.
ناصر اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان البرز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در حوزه صنعت، کشاورزی، خانگی، تجاری و عمومی وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه بخش اعظم انرژی برق در حوزه صنعت برق مصرف می شود، این بخش از ارزش افزوده بالایی برخوردار است از این رو درصدد توسعه این مهم نیز هستیم. وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ پست برق و ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر طول شبکه برق در استان البرز وجود دارد، افزود: سال گذشته حداکثر پیک بار در استان هزار و ۱۵۵ مگاوات بوده در حالی که این مهم در سال جاری به هزار و ۲۷۷ مگاوات رسیده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز خاطرنشان کرد: میزان انرژی مصرفی سال گذشته ۶.۴ میلیارد کیلو وات ساعت بوده است.
وی با تاکید بر اینکه مطالبات برق مصرفی استان در بخش های مختلف در حالی ۸۹ میلیارد تومان ارزیابی شده که این مهم در بخش صنعت بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به اینکه انشعاب برق غیر مجاز متعددی در استان وجود دارد این امر به دغدغه ای برای ما تبدیل شده است. اسکندری با اشاره به اینکه تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف مدنظر و حائز اهمیت شرکت توزیع برق استان البرز محسوب می شود، افزود: در این راستا درصدد هستیم تولید محلی برق را در استان ها از جمله استان البرز شاهد باشیم. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در ادامه ایجاد ظرفیت ۱۵ مگاوات تولید برق، تولید پراکنده را یکی دیگر از اقدامات در دستور کار مطرح کرد و گفت: طی دو سال گذشته در راستای کاهش تلفات انرژی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و میزان تلفات در این بخش به ۱۲ درصد رسیده است. وی با تاکید بر اینکه بستر قرائت مکانیزه کنتور مشترکین در استان البرز فراهم می شود و خوشبختانه عملکرد خوبی را در این راستا شاهد بوده ایم، تصریح کرد: در راستای نصب کنترل های «فهام» درصدد هستیم در سال جاری ۱۱ هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند نصب شود. وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی در سطح استان به مشارکت سازمان آب انجام می گیرد، گفت: در نظر داریم مطالبات خزانه دولت از بابت برق مرکزی پیگیری شود. اسکندری با بیان اینکه امید است تا انتهای سال جاری درصد وصول مطالبات به عدد ۱۰۲ درصد برسد، خاطرنشان کرد: در حالی قیمت تمام شده برق ۲۳۰ تومان است اما میانگین فروش در سطح استان ۶۶ تومان برآورد شده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز بیان کرد: در بخش واگذاری فعالیت های تصدی گری به بخش خصوصی به خوبی ظاهر شده ایم به گونه ای که تا کنون بیش از ۲۵ خدمت به دفاتر پیشخوان دولت در استان واگذار شده و این نقطه قوتی محسوب می شود. وی با تاکید بر اینکه در راستای نصب کنتورهای هوشمند هزینه ای از مشترکین دریافت نخواهد شد، گفت: در راستای فرهنگ سازی نسبت به مصرف بهینه نیز برنامه ریزی های جامعی صورت گرفته است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود