1 دی 1395
شماره خبر: 171702

60 هکتار از اراضی ملی البرز از چنگ متصرفان خارج شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

60 هکتار از اراضی ملی البرز از چنگ متصرفان خارج شد


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت که 60 هکتار از اراضی ملی و دولتی این استان از دست متصرفان خارج شد.
سرهنگ اردشیر جابری، افزود: این اقدامات به منظور اجرای احکام قضایی مبنی بر خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی و همچنین تبصره ذیل ماده 55 در 9 ماهه سالجاری انجام شده است. وی اظهار داشت: همچنین در این مدت 79 فقره پرونده مبنی بر رفع تصرف از 110 هکتار از اراضی ملی ودولتی تهیه و تنظیم و جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. جابری با اشاره به اجرای نظارت بر چرای دام ها در مراتع, گفت: در مدت 9 ماهه سالجاری 52 فقره پرونده مبنی بر چرای غیرمجاز در راستای ماده 44 تهیه و تنظیم شد. وی با بیان اینکه پرونده های تنظیم شده تحویل مراجع قضایی شد, افزود: این پرونده ها در قالب چرای غیرمجاز 37 هزار و 996 راس دامی ایجاد شده است.
** دستگیری 6 نفر قاچاقچی چوب
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و ابخیزداری استان البرز ادامه داد: همچنین در این مدت 6 نفر که اقدام به سرقت چوب از تاغ زارها و قاچاق چوب کرده بودند دستگیر شدند. وی بیان داشت: با دستگیری این افراد ضمن تشکیل پرونده و تحویل به محاکم قضایی 3 دستگاه خودرو و 2 دستگاه تجهیزات انان نیز ضبط و توقیف شد. جابری همچنین به وقوع حریق در مراتع نیز اشاره کرد و گفت: در مدت 9 ماهه سالجاری 27 فقره اتش سوزی در سطح مراتع و اراضی ملی رخ داد که مساحتی در حدود 30 هکتار را طعمه خود کرد. وی بیان داشت: علیرغم افزایش 60 درصدی تعداد حریق ها از لحاظ سطح اتش سوزی با 40 درصد کاهش روبرو بوده ایم که نتیجه ی اگاهی و مشارکت مردم و جوامع محلی و همچنین دستگاه های عضو ستاد بحران است. البرز دارای حدود 500 هکتار اراضی ملی و دولتی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود