31 خرداد 1396
شماره خبر: 179931

بسیج اطلاع رسانی در خصوص معرفی پایگاه های سلامت فردیس تشکیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 بسیج اطلاع رسانی در خصوص معرفی پایگاه های سلامت فردیس تشکیل شود


نشست کمیته سلامت شهرستان فردیس با حضور فرماندار ، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، بخشدار مرکزی و سایر اعضا به منظور اطلاع رسانی عمومی در خصوص خدمات رایگان طرح تحول سلامت در محل فرمانداری فردیس برگزار شد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیس گفت: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت، اطلاع رسانی و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات اولیه سلامت و همچنین شناسایی عوامل خطر و برنامه ریزی برای جلوگیری از این خطرها در پایگاه های سلامت ضرورت می یابد. وی با بیان اینکه در حال حاضر 53 پایگاه و مرکز سلامت در سطح شهرستان فردیس گسترده شده است اظهار داشت: راه اندازی و توسعه پایگاه های سلامت به منظور افزایش سطح دسترسی جامعه تحت پوشش صورت گرفته ولی متأسفانه طبق آمار فقط 30 درصد کل جمعیت شهرستان از خدمات این طرح بهره مند شدند. دکتر معصومه جودکی افزود: از آغاز طرح تحول سلامت در ابتدای سال 95 و راه اندازی سامانه الکترونیک تا کنون، با وجود ثبت نام و تشکیل پرونده سلامت برای 430 هزار نفرکه 90 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد، فقط 143 هزار نفر از خدمات متنوع و رایگان پایگاه های سلامت که از دوران جنینی تا کهنسالی را پوشش می دهد، استفاده کردند. وی علت عدم استفاده 70 درصد از جمعیت شهرستان فردیس از خدمات رایگان طرح تحول سلامت را عدم آگاهی از خدمات این طرح و عدم اطلاع رسانی مناسب در این خصوص دانست. سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیس از اجرای طرح خطر سنجی بصورت رایگان در پایگاه های سلامت شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از بیماری های غیرواگیر چون بیماری های قلبی، عروقی که امروزه مهمترین عامل مرگ و میر در کشورمان را تشکیل می دهد، در پایگاه های سلامت اجرا می شود. وی همچنین از مردم خواست خدمات پایگاه های سلامت را جدی گرفته و برای پیشگیری از بیماری های احتمالی و تهدید سلامتی، به مراقبین سلامت اعتماد کنند. دکتر جودکی بر لزوم تشکیل بسیج اطلاع رسانی در خصوص معرفی پایگاه های سلامت و خدمات آنها به عموم مردم تأکید کرد و افزود: عموم شهروندان باید نزدیکترین پایگاه سلامت به محل سکونت خود را بشناسند و از خدمات رایگان آن آگاهی داشته باشند.
وی فضاسازی محیطی و اطلاع رسانی گسترده در خصوص پایگاه های سلامت شهرستان را با مشارکت همه جانبه دستگاه ها، اصناف، اتحادیه ها، اماکن ورزشی، آموزش و پرورش، شهرداری ها، مبلغین و غیره را ضروری دانست و گفت: در روز و به منظور آشنایی مردم با طرح تحول سلامت، یک پایگاه سلامت سیار قدس در مصلای امام خمینی شهرستان فردیس برقرار و ضمن ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران، بروشورهایی در خصوص پایگاه های سلامت توزیع خواهد کرد. در این نشست مقرر شد از ظرفیت ادارات، نهادها، اصناف، مدارس، جامعه ی کارگری ، بسیج محلات، ائمه جماعات ، اماکن ورزشی در خصوص فضاسازی محیطی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص پایگاه های سلامت استفاده شود. ضمن اینکه شبکه بهداشت نسبت به تأسیس یک پایگاه سلامت در محله کریم آباد مشکین دشت اقدام نماید. همچنین شبکه بهداشت موظف شد در خصوص علت مرگ کودک 2 ساله مشکین دشتی پس از سانحه تصادف و رساندن به بیمارستان مدنی توسط عوامل اورژانس گزارشی تهیه و به فرمانداری ارسال نماید.








منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود