21 مرداد 1396
شماره خبر: 182340

اهل ایمان باید از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اهل ایمان باید از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه بسیاری از افراد از فضای مجازی سوء استفاده می کنند، گفت: اهل ایمان و تقوا باید از فضای مجازی بهترین استفاده را بکنند.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ر در پیامی که به صورت تصویری برای همایش آموزشی نماز و فضای مجازی که در البرز ارائه کرد ، افزود: فضای مجازی همچون دیوار کوچه است که می شود روی آن نوشت هم زنده باد و هم مرده باد و ما باید از این دیوار استفاده کنیم و اگر ما آن را پرنکنیم دیگران آن را پر می کنند. وی اظهار داشت: امروز عده ای از فضای مجازی سوء استفاده می کنند و تهمت می زنند ، بنابراین اهل ایمان و تقوا باید از این فضای مجازی بهترین استفاده را بکنند. وی با بیان اینکه فضای مجازی بد نیست، گفت: همانطور که می تواند برای القای شبهات به مردم ضررو بدآموزی هایی داشته باشد، می تواند خوش آموزی هایی هم داشته باشد. قرائتی ادامه داد: در فضای مجازی می توان با استفاده از فرصت های مناسب به زنان و دختران بیکار در خانه ها آموزش همسرداری، تربیت فرزندان، مهارت های خانه داری و... ارائه کرد. رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به استفاده از این فضا برای پرکردن ساعات بیکاری افراد بازنشسته و همچنین پرکردن اوقات فراغت جوانان، افزود: پیامبر اسلام (ص) نیز از فرصت های به وجود آمده بدون هیچگونه تشریفاتی برای آموزش یاران خود استفاده می کردند. وی اظهار داشت: درفضای مجازی می توان گفت و گوهای مفید، خاطرات مفید، پندهای حکیمانه و حلال و آموزش هایی که تجهیزاتش همه جا نیست را اشاعه دهیم.
قرائتی تاکید کرد: باید همه بسیج شویم تا از این فضا بهترین استفاده را ببریم و همچنین درباره ی فضای مجازی باید مراقب باشیم مطالبی که منتشر می شود از روی حدس، شایعه و برداشت شخصی نباشد و از مواردی نباشد که در جامعه ایجاد دلهره و وحشت کند. رئیس ستاد اقامه نماز کشوربا بیان اینکه از فضای مجازی می توان بهترین استفاده را برد، گفت: ما در موضوع نماز و مهدویت بهترین استفاده را از فضای مجازی برده ایم به طوریکه افراد زیادی از کلاس های مهدویت فارغ التحصیل شده اند. این همایش آموزشی با حضور مدیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان، ائمه جماعات، کارشناسان پرورشی آموزش و پرورش و یاوران نماز استان البرز برگزار شد. این همایش یکروزه در آستانه برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که امسال در هرمزگان با شعار 'نماز و فضای مجازی' برگزار می شود، انجام شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود