25 مرداد 1396
شماره خبر: 182514

آزادگان سفیران فرهنگی ایران اسلامی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آزادگان سفیران فرهنگی ایران اسلامی


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت که آزادگان دلاور ایران اسلامی ، سفیران فرهنگی کشورمان در کشور عراق بودند و توانستند پایبندی خود به نظام و انقلاب اسلامی را در آنجا ثابت کنند.
ابراهیم طاهرنژاد در آستانه سالروز ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس به کشور، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزادگان با صبر و تحمل شکنجه‌های رژیم بعثی عراق، حماسه آفریده و نام خود را در تاریخ جاودانه کردند . وی اظهار داشت: شکنجه ها، شهادت ها و آسیب های جسمانی و روحی نتوانست آنان را از راه خودشان عقب بنشاند و ماندند و برای ما به الگوهای افتخار تبدیل شدند و باید تلاش کرد تا نام این بزرگمرادن در تاریخ ماندگار شود تا غیورمردی آنان به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند. وی گفت: پایبندی بر اصول و عقیده از مهمترین ویژگی های آزادگان بود و تا آخرین گلوله ای که در خشاب داشتند جنگیدند و تسلیم دشمن نشدند و اسارتشان در خطوط مبارزه اتفاق افتاد. طاهرنژاد بیان کرد که ما آزادگان خود را الگوهای مقاومت می دانیم که اکنون به همان شکل مقاومت رزمندگان البرزی در دفاع از حرم، شهدا و رزمندگان مدافع حرم خود را نشان می دهند که نشان دهنده این است که این مسیر، مقاومت و دلاوری به هم پیوسته است.
**جشن بزرگ آزادگان در البرز
وی در ادامه به برنامه های در نظر گرفته شده برای سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت عصر فردا/پنجشنبه جشن بزرگی با عنوان 'الماس های درخشان' در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور آزادگان برگزار می شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز همچنین چاپ ویژه نامه 'الماس های درخشان' را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: نام این ویژه نامه به مناسبت فرموده مقام معظم رهبری است که فرمودند 'آزادگان تبدیل به الماس های درخشان شدند' و همچنین امام راحل نیز فرمودند 'اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.' طاهر نژاد اضافه کرد: دیدار و ملاقات مسئولین استانی با آزادگان البرزی در قالب گروه‌های مختلف متشکل از مسئولین و مردم از دیگر این برنامه هاست. در استان البرز حدود یک هزار آزاده از دوران 8 سال دفاع مقدس، دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دوران ستمشاهی شناسایی شده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود