6 آبان 1396
شماره خبر: 186059

آمار واقعی معتادان متجاهر استان البرز بیش از ۲۰۰۰ نفر است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آمار واقعی معتادان متجاهر استان البرز بیش از ۲۰۰۰ نفر است


مدیرکل بهزیستی استان البرز آمار معتادان متجاهر استان را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد.
داریوش بیات نژاد در همایش «سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده» که صبح یکشنبه در سالن شهید فهمیده برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان البرز رتبه برتر در تمام شاخص‌های اختصاصی و بومی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این موفقیت‌ها با همکاری و تلاش خالصانه کارکنان بهزیستی حاصل‌شده است. وی با اشاره به اینکه بحث سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده نکته حائز اهمیتی در جوامع کنونی محسوب می‌شود، افزود: جامعه شناسان شکل‌گیری بنیان خانواده را نهاد خانواده دانسته و ریشه حالات روانی افراد را در این جامعه کوچک پیگیری می‌کنند. مدیرکل بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه به میزانی که سرورهای اجتماعی پایدار باشند سلامت جامعه پایدار خواهد ماند، تصریح کرد: اگر نهاد خانواده سست باشد توسعه کشور حاصل نمی‌شود چراکه شاخص‌های توسعه اجتماعی سلامت خانواده است. وی بیان کرد: سلامت اجتماعی جامعه بستگی به مطلوبیت نرخ طلاق و میزان برابری اقتصادی، جرم و نرخ بیکاری دارد؛ شاخص‌های سلامت اجتماعی درواقع توسعه و سلامت اجتماع را به همراه خواهد داشت.
کیفیت اجرای یکسان قوانین در کشور را الزامی است
بیات نژاد با تأکید بر اینکه مسئول اشکالات موجود در جامعه بهزیستی نیست، بهزیستی در این بخش نقش آگاه‌سازی را بر عهده دارد، ادامه داد: در یک جامعه که نبود فقر، نبود خشونت و رشد جمعیت کنترل شود به جامعه‌ای سلامت و پرنشاط دست خواهیم یافت. مدیرکل بهزیستی استان البرز کیفیت اجرای یکسان قوانین در کشور را الزامی دانست و گفت: دسترسی آسان و همگانی به خدمات سلامت همچنین ایجاد احساس رضایت از زندگی ازجمله مواردی است که نشاط اجتماعی را بیش از گذشته محقق خواهد کرد. وی با تأکید بر اینکه در خانواده‌ها بایستی روابط بین زوجین و فرزندان سالم باشد، اظهار کرد: مسیر توسعه اجتماعی کشور با توجه به نهاد خانواده میسر می‌شود از طرفی باید به این مهم نیز اذعان داشت که ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش در تمام سطوح به بازنگری نیاز دارد. بیات نژاد در ادامه سخنان خود تأکید کرد: باید مراسم بازگشایی مدارس بانشاط فراوانی صورت گیرد تا بدین ترتیب میل و اشتیاق فرزندان برای حضور در مدارس افزایش داده شود.
سه اورژانس اجتماعی جدید در البرز به دلیل نبود اعتبار راه‌اندازی نشد
وی بابیان اینکه واگذاری ماده ۱۶، بیماران و معتادان متجاهر یکی از مشکلاتی است که البرز را با خود درگیر کرده است، افزود: اگر آمار واقعی معتادین متجاهر در البرز منظور نشود در پذیرش مسئولیت ماده ۱۶ معذور هستم. مدیرکل بهزیستی استان البرز آمار واقعی معتادین متجاهر البرز را بیش از دو هزار نفر اعلام‌شده است، اعلام کرد: بنا بود سه اورژانس اجتماعی جدید در البرز راه‌اندازی کنیم که نبود اعتبار و زیرساخت‌های لازم مانع تحقق این امر شده است. وی به کمبود اعتبارات جاری اداره کل بهزیستی استان البرز اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌هیچ‌عنوان حق‌وحقوق استان البرز داده نشده و این استان در شرایطی برابر با یک شهرستان اداره می‌شود، امیدواریم میزان برخورداری از مسائل رفاهی در البرز همانند استان تهران صورت گیرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود