27 بهمن 1396
شماره خبر: 191529

قرائت زیارت خطبه فدکیه در ٢٢ بقعه متبرکه البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قرائت زیارت خطبه فدکیه در ٢٢ بقعه متبرکه البرز


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم قرائت دسته جمعی زیارت خطبه فدکیه در 22 بقعه و امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام حسین قبادیدر جمع خبرنگاران افزود: به منظور ترویج مبانی و مفاهیم شخصیت نورانی و ارزشمند حضرت فاطمه زهرا (س)، در روز شهادت این بانوی گرامی، خطبه فدکیه زیارت خاصه حضرت زهرا(س) در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در ٢٢ بقعه و امامزاده استان البرز به صورت دسته جمعی قرائت می شود. وی با بیان اینکه در مجموع دراین ستان 35 بقعه متبرکه وامامزاده مجری برگزاری سوگواره یاس نبوی هستند، اظهار داشت: ازدیگر برنامه های این سوگواره برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در 4 بقعه این استان است. این مسئول بیان کرد: ترویج فرهنگ وقف و تبلیغ برای ایجاد وقف جدید با نیات ترویج فرهنگ فاطمی و توزیع برشورهای زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه های امامزادگان در این ایام است. قبادی به همکاری مبلغین دینی و مذهبی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: برای سخنرانی و پاسخگویی به شبهات دینی ٢١ مبلغ اعزامی از قم و ٢١ مبلغ بومی در خیمه های معرفت مستقر شدند. معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: برگزاری مراسم قرائت ادعیه، پاسخگویی به پرسش‌های شرعی، برگزاری کلاس‌ های آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی، اجرای گفتمان‌های دینی و اجرای برنامه‌ های هیئات مذهبی از جمله فعالیت مبلغان اعزامی در دهه فاطمیه است.
قبادی با بیان اینکه ایستگاه همه واقف باشیم در ٦ بقعه شاخص استان البرز در ایام فاطمیه دایر است، خاطرنشان کرد: عزاداران حضرت فاطمه (س) در روز شهادت در ١٣ امامزاده میهمان سفره اطعام اهل بیت(ع) هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود