8 دی 1398
شماره خبر: 227604

جوان البرزی با حمایت کمیته امداد کارآفرین شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جوان البرزی با حمایت کمیته امداد کارآفرین شد


یک جوان البرزی با حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) توانست با راه اندازی کارگاه صنایع چوب دریکی از روستاهای استان برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کند.
این جوان کارآفرین در نشستی خبری گفت: در سن ۱۹ سالگی در یک شرکت کابینت سازی و دکوراسیون به‌ عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار شدم که پس از کار فروشندگی و نصب دکوراسیون به من سپرده شد. همزمان باکار، تحصیلاتم را در رشته مهندسی صنایع چوب ادامه دادم.وی افزود: با اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته صنایع چوب کم‌کم به فکر راه‌اندازی کارگاه برای خودم افتادم. بنابراین با قرض گرفتن و سرمایه‌گذاری دیگران یک کارگاه کوچک در تهران راه‌اندازی کردم، ولی به دلیل هزینه‌های زیاد کار در تهران موفق نبودم و ناگزیر کارگاه را به کرج انتقال و در یک باغ متروکه مکانی کوچک را اجاره کردم.
این جوان که به دلیل کمبود امکانات و نامناسب بودن فضای کار عمده فعالیت‌ها را در محوطه باز انجام می‌داد ، گفت: برای جلوگیری از آسیب برف و باران به‌ناچار روی مصنوعات چوبی و ابزار کار روکش‌های پلاستیکی می‌انداختم .سرانجام این جوان برای رونق تولید و تامین مکانی مناسب دریکی از روستاهای البرز از کمیته امداد تقاضای تسهیلات کرد که وام ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه در اختیار وی قرار گرفت .اکنون با شکل گیری کارگاه صنایع چوب این جوان ، ۱۱ نفر مشغول به کار شده اند .بنابر اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، این جوان کارآفرین موفق شده در کنار کسب موفقیت اقتصادی به اشتغال در روستاها نیز کمک کند.۵۳ هزار نفر به صورت دائمی زیرچتر حمایت های مالی و معنوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرزهستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود