30 فروردین 1399
شماره خبر: 233443

اجرای رزمایش مواسات در ۱۰۰۱ محله استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای رزمایش مواسات در ۱۰۰۱ محله استان البرز


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: رزمایش مواسات و همدلی در ۳۰ منطقه و ۱۰۰۱ محله این استان انجام می شود.
حجت الاسلام و المسملین مهدی ولائی برحق با اشاره به ایجاد «قرارگاه مواسات و همدلی» در استان البرز، افزود: این قرارگاه فرصت مناسبی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن ایام معنوی ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان بلافاصله قرارگاه مواسات و همدلی در اداره کل تبلیغات اسلامی دایر شد.ولائی برحق با بیان اینکه برنامه های رزمایش مواسات و همدلی در بسته ای با ۱۱ عنوان، برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد، اظهار داشت: یکی از برنامه ها که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز در حال اجراست، حمایت از تهیه و توزیع بسته های غذایی و معیشتی بین نیازمندان است. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز این برنامه را در راستای حمایت از قشر ضعیف و توجه به عدم تداخل محلی دانست و افزود: گروه های جهادی و فرهنگی، هیئات مذهبی، مؤسسات قرآنی و مساجد می توانند با مراجعه به دفاتر و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان البرز با انعقاد تفاهم نامه، این برنامه را شروع نمایند. وی تأکید کرد: در رزمایش مواسات و همدلی، استان البرز به ۳۰ منطقه و ۱۰۰۱ محله تقسیم شده و هر کدام از مجموعه های مذکور می توانند یک محله را تحویل گرفته و در راستای تفاهم نامه ۲۵ درصد هزینه بسته معیشتی را پس از توزیع و نظارت بر حسن عملکرد، دریافت نمایند. ولایی برحق، ضمن دعوت از آحاد مردم استان البرز در مشارکت برنامه های ذیل، از زحمات تک‌تک مجموعه های جهادی و فرهنگی که در این روزها جلوه‌های بی بدیلی را در کشور عزیز اسلامی مان نمایان کردند، قدردانی کرد.وی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی(حمایت از تهیه و توزیع بسته های معیشتی در ۱۰۰۱محله استان البرز)، تولید رسانه ای(تولیدو نشر محتوای دینی و مذهبی شامل مداحی، سخنرانی، دعاخوانی، توسل و... )، همدلی آنلاین(پاسخ به سوالات شرعی و ... )، همراز محله(راه اندازی پویش های محلی در قالب جمع آوری کمک، حل مشکلات محل، انعکاس اخبار خاص، تبریک و تسلیت های محلی) و سرکشی و مراجعه به درب منازل (اهالی مسجد، خانواده های مصیبت دیده، عیادت از بیماران) را از جمله این برنامه ها برشمرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، راه اندازی صندوق قرض الحسنه محلی، توزیع غذای گرم یا افطاری ساده درب منازل،همکاری با کسبه و خیرین و معتمدین برای کمک به مستمندان، قرار معنوی (پویش تلاوت یک دقیقه ای مطالعه قرآن، و مفاتیح و ...؛ خواندن نمازهای مستحب، صله رحم تلفنی، و... حضور در میان جمع های کوچک (۴ تا ۷ نفره) برای تصحیح قرائت و پرسش و پاسخ مباحث معرفتی (طراحی جدول حضور در مسجد)) و ایثارگر جبهه سلامت(تکریم و تقدیر در کادر درمانی درمانگاه ها و پزشکان محله) را از دیگر برنامه های رزمایش مواسات دانست.وی گفت: هر محله یک قربانی(ذبح گوسفند یا قربانی در محلات)، یاری مؤمنانه(خدمت رسانی به افراد بیکار بر اثر کرونا و سالمندان و پیگیری امور بیماران کرونایی از جمله غربالگری، مراقبت و...)، به حساب من(رایزنی با صاحب خانه ها برای تخفیف کرایه مغازه و خانه)، پناه من ، قرآن(برگزاری مسابقات قرآنی بصورت مجازی) و سفره کریم(خرید و نذر تنور نانوایی ها، جایگزین سفره های ساده افطاری) از دیگر برنامه های این رزمایش است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود