21 اردیبهشت 1399
شماره خبر: 234913

با شیره انگور در ماه رمضان از سردرد درامان باشید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

با شیره انگور در ماه رمضان از سردرد درامان باشید


دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف آب کافی. مایعات گرم ، میوه‌ای آب دار، شیره انگور در ماه مبارک رمضان از سر درد جلوگیری می کنند.

زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز ،گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث تغییرات فیزولوژیک در بدن انسان می شود، یکی از مشکلات شایع در برخی روزه داران سردرد در طول مدت روزه داری است .
دبیر انجمن تغذیه با بيان اينکه کم خونی از علل ایجاد سر درد در این ماه است و افزود: شربت عسل با آب جوش البته بدون بدون لیمو ترش بعد از وعده ی سحری و قبل از خواب به این بیماران توصیه می شود، هم چنین در هر وعده افطار و سحر یک لیوان شربت شیره انگور رقیق شده با آب نیز موثر خواهد بود.احدی گفت: مصرف وعده سحری از افت قند خون جلوگیری می کند، اما در وعده ی افطار و سحر از مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های حاوی مواد قندی هم چون زولبیا و بامیه بپرهیزند.اوافزود: علت برخی سردرد ها در زمان روزه داری کم آبی است مبتلایان به سردرد و میگرن با مصرف مایعات به مقدار کافی و مصرف میوه های آبدار در زمان افطار تا سحر مثل خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی، سیب، به، آلبالو و زردآلو که سبب حفظ آب بدن و از بروز سردرد پیشگیری می کند.دبیر انجمن تغذیه گفت: از مصرف سریع و با عجله مواد غذایی شیرین و چرب پرهیز و افطار خود را با مایعات گرم شروع کنند چرا که مصرف مایعات خنک موجب آغاز یا تشدید سردرد می‌شود.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود