1 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 23786

استخدام 300 هزار نفر در دستگاه های اجرایی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استخدام 300 هزار نفر در دستگاه های اجرایی کشور


سپیدارآنلاین: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: به منظور تامین مشاغل بلا تصدی و جایگزینی نیروهای بازنشسته امسال 300 هزار نفر با برگزاری آزمون در بدنه دستگاه ها اجرایی استخدام می شوند.
حبیب الله مهری در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون بزرگ استخدامی اظهارداشت: اواسط سال گذشته دولت مصوبه ای داشت موسوم به مهرآفرین که بر اساس آن مقرر شد تمامی استخدام های دستگاه های اجرایی در قالب جدید یا تبدیل وضعیت نیروها از شرکتی به قراردادی یا قراردادی به پیمانی در این راستا انجام شود. وی افزود: با این مصوبه مجموع مجوزهایی که برای استخدام به دستگاه های اجرایی داده شده بیش از 300 هزار مورد است که این کار در راستای قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه تامین منابع مالی و اعتباری که استانداری ها و دستگاه ها انجام می دهند به تدریج در طول برنامه انجام خواهد شد. این مسئول یادآورشد: در حال حاضر در بسیاری از استان ها مقدمات برگزاری آزمون فراهم شده که برخی مانند قزوین در حال برگزاری هستند و یا آن را برگزار کرده اند که امیدواریم در سه تا چهار ماه آینده این افراد جذب دستگاه های اجرایی شوند.
تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی
مهری تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامت مهم در این راستا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی است که بسیاری از شرکت ها این نیروها را ساماندهی کرده اند و تقریبا شرکت های واسطه که با بی عدالتی موجب اجحاف در حق کارمندان و کارگران می شدند با پیگیری مستمر و دستور صریح رئیس جمهور این کار در سطح ملی و استانی انجام شده است. وی در خصوص منع قانونی در استخدام های جدید هم گفت: یک سری بحث های قانونی و اشکالاتی در این زمینه از سوی رئیس مجلس مطرح شد که آخرین مصوبه توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و موارد اصلاح شده و در استان ها در حال اجرایی شدن است.
نتایج آزمون های استخدامی تا سه ماه اینده اعلام می شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود