1 آبان 1400
شماره خبر: 257911

هفته وحدت نقش مهمی ىر تبلور شاخصه های اخلاقی نبی اکرم (ص) دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هفته وحدت نقش مهمي ىر تبلور شاخصه هاي اخلاقي نبي اكرم (ص) دارد


دکتر راحله صالحی ،سرپرست دانشگاه مشکات ولایت گفت:هفته وحدت فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه و شاخصه های اخلاقی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و و سلم است .
وی ادامه داد:شخصیت امین و با صداقت رسول گرامی اسلام (ص) بویژه پاکدامنی ایشان ،شخصیت باوقار و مردمی و انتخاب ایشان به عنوان خاتم النبیین ،نقش مهمی در شکل گیری وحدت اسلامی بین مسلمین ایفا کرد.صالحی ، ادامه داد:نگاه وحدت آمیز پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم در صدر اسلام به این معناست که باید اختلاف و تشتت و تک روی را در جهان اسلام از بین ببریم.
سرپرست دانشگاه مشکات ولایت ، ادامه داد :گرامی داشت جشن های هفته وحدت بویژه میلاد نبی أکرم (ص) نقش مهمی در تبیین شعائر اسلامی برای نسل جوان جامعه دارد.
وی ادامه داد: نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت حاوی حکمت ها و نکاتی ظریف می باشد که توجه به آنها برکات زیادی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی ، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد.راحله صالحی ،تصریح کرد : تحقیق و تحلیل شاخصه های اخلاقی نبی اکرم (ص) به صورت عالمانه و موشکافانه در شناسایی زادروز پیامبر اسلام(ص)، توسط تاریخ نویسان و پژوهشگران در تاریخ اسلام امری لازم و ضروریست و متولیان امر فرهنگ و دانشگاه ها نقش مهمی در تحقق این مهم می توانند ایفا کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود