16 بهمن 1401
شماره خبر: 279861

دشمن می‌خواهند ترکیب جمعیت به هم بخورد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.
آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت: ۱۳ رجب سال ۳۰ عام‌الفیل در درون خانه خدا امیرالمؤمنین علیه‌السلام به دنیا آمد و از بدو تولد رسول خدا سرپرستی و تربیت او را مانند پدری مهربان به عهده گرفت که ریشه این کار هم کثرت فرزندان ابوطالب و تنگی معیشت بود.
عظمت جایگاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام
وی در ادامه افزود: در خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه خود حضرت فرمودند: « «وَ قَد عَلِمتُم مَوضِعی مِن رسولِ اللهِ بالقرابه القریبه…» شما موقعیت مرا نسبت به رسول خدا در خویشاوندی نزدیک، در مقام و منزلت ویژه می‌دانید. پیامبر مرا در اتاق خویش می‌نشاند درحالی‌که کودک بودم مرا در آغوش خود می‌گرفت و در بستر مخصوص خود می‌خوابانید… گاهی غذائی را لقمه‌لقمه دردهانم می‌گذارد، هرگز دروغی در گفتار من و اشتباهی در کردارم نیافت… پیامبر هرروز نشانه‌ای تازه از اخلاق نیکو برایم آشکار می‌کرد و به من فرمان می‌داد که به او اقتداء کنم. هرسال در حرا خلوت می‌گزید من او را می‌دیدم و جز من کسی وی را نمی‌دید».امام‌جمعه کرج ادامه داد: اینجا حضرت به اینکه اولین مردی است که به اسلام گرویده است اشاره می‌کند که: در آن روزها در هیچ خانه اسلام راه نیافت جز خانه رسول خدا که خدیجه هم در آن بود و من سومین آنان بودم؛ و این نکته بسیار پراهمیت است که حکایت از جایگاه ویژه حضرت دارد و آن اینکه می‌فرماید: «اری نور الوحی و الرساله و اشمُ ریحَ النبوهِ و لقد سمعتُ رَنَّهَ الشیطانِ حین نَزَلَ الوحی علیه» خب این نشان می‌دهد در آن فضای مهمِ نزول وحی امیرالمؤمنین حاضر بوده و حتی ناله شیطان را که مأیوس از پرستش خودش شده بوده را شنیده و این عظمت جایگاه امام علیه‌السلام است و از این بالاتر را هم رسول خدا فرموده‌اند که: «اِنک تَسمع ما اسمعُ و تری ما اری الا اَنَّک لستَ بنبیٍّ و لکنک لَوزیرٌ».آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید در این کلمات خوب دقت کرد؛ خاطرنشان ساخت: یعنی حضرت هم فرشته وحی را می‌دیده و هم وحی را می‌شنیده است، این جایگاه انبیاء الهی بود که حضرت داشتند. بعلاوه توجه دارید که وحی به بیان قرآن کریم بر قلب رسول خدا نازل می‌شده است. «نزل به الروح الامین علی قلبک…» آن‌وقت مفهوم آیه شریفه مباهله بهتر فهمیده می‌شود که چگونه علی‌بن‌ابی‌طالب نفس پیغمبر اکرم است و در روایتی از رسول خدا فرمودند: «عَلِی مَعَ الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ مَعَ عَلِی لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّى یرِدَا عَلَی الْحَوْضَ».
زینب کبری سلام‌الله‌علیها یکی از مصادیق انسان کامل در فرهنگ دینی ماست
وی در بخش دیگری اظهار داشت: ۱۵ رجب سال ۶۲ قمری یکی از مصادیق انسان کامل در فرهنگ دینی ما که همه خوبی‌ها و زیبایی‌های فضائل انسانی را در خود جمع و خلق الهی پیداکرده، عقیله بنی‌هاشم اخت الحسین زینب کبری سلام‌الله‌علیها وفات کرد که به همه شما تسلیت عرض می‌کنم.
حضرت زینب الگوی حضور مؤثر زن در متن اجتماع است
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه حضرت زینب کبری بانویی است که می‌تواند به خاطر ویژگی‌هایی که دارد به‌عنوان الگو برای طلب کنندگان فضیلت در مسیر رستگاری انتخاب شود، گفت: حضرت زینب الگوی حضور مؤثر زن در متن اجتماع و انجام وظائف و تکالیف دینی و درعین‌حال عفیف و موقر و مؤمنانه و مجاهد فی سبیل الله در عرصه‌های مختلف و یک انقلابی است.
حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اهل معرفت بود
آیت‌الله حسینی همدانی در ادمه با تأکید بر اینکه او اهل معرفت بود، یادآور شد: اوج معرفتش به خدای تعالی و رضای الهی را در کلام بلند او بعد از همه مصائبی که تحمل کرد می‌توان دید که فرمود: «و ما رایت الا جمیلاً» که شرح همین کلام مدت‌ زیادی از چندین خطبه را خواهد گرفت.
شجاعت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بی‌نظیر بود
وی در ادامه تأکید کرد: عابده آل علی در زهد بی‌نظیر بود. او اهل شجاعت بود و شجاعت این شیر زن هاشمی بی‌نظیر بود که نمونه‌های آن را درصحنه‌های مختلف واقعه کربلا و بعدازآن در ذهن شریف شما هست. گاهی شجاعت صفت کسی است که از انسان‌های زورگو و ستمگر نمی‌ترسد و گاهی صفت کسی است که روی خود کارکرده و هوای نفس را کنترل کرده و بر نفس اماره مسلط شده است و گاهی صفت کسی است که در حوادث مختلف روزگار و تلاطم‌های دوران خود را حفظ می‌کند، بلکه دیگران هم به او تکیه می‌کنند و خود را حفظ می‌کنند و زینب کبری سلام‌الله‌علیها در قله هر سه قسم قرار داشت.
زینب کبری سلام‌الله‌علیها اهل جهاد تبیین و تحلیل‌گر اوضاع و شرایط زمان بود
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه زینب کبری سلام‌الله‌علیها اهل صبر، مناعت طبع، عزم، مقاومت، زمان‌شناسی، اسلام‌شناسی، جریان شناسی، دشمن‌شناسی، دشمنی شناسی، اقدام و عمل به‌موقع، استکبارستیزی و مانند پدرش یاور مظلومان و همدم محرومان و اهل جهاد تبیین و تحلیل‌گر اوضاع و شرایط زمان بود، گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «باید حرکت ما در جهت حرکت زینبى باشد؛ باید همّت ما، عزّت اسلام و عزّت جامعه اسلامى و عزّت انسان باشد»؛ یعنی مسیر حرکتی که زینب سلام‌الله‌علیها برای ما ترسیم کرده ما را به عزت می‌رساند.
پیروزی انقلاب معجزه بزرگی بود اما حفظ ۴۴ ساله آن با همه دشمنی‌ها معجزه بزرگ‌تری است
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: پیروزی انقلاب معجزه بزرگی بود که رخ داد اما حفظ ۴۴ ساله انقلاب با همه دشمنی‌ها و خباثت‌هائی که در حق ملت ما دارند، معجزه بزرگ‌تر و مهم‌تری است که حضرت آقا چند سال پیش فرمودند: «تمام تحرکات دشمن در این چهل سال پاتک انقلاب بوده است» لذا جالب است که ۴۴ سال است در حال پاتک هستند. انقلاب در طول این سال‌ها هرگز توقف نداشته و دائماً به سمت جلو درحرکت بوده است؛ و به فضل و رحمت خدای بزرگ دشمن در تمام موانع و سدهایی که ایجاد کرده شکست‌خورده است.
چگونه انقلاب شد؟
وی در ادامه با اشاره به پاسخ پرسش «چرا انقلاب شد؟» در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته به پاسخ پرسش «چگونه انقلاب شد» پرداخت و گفت: روش حضرت امام که از دهه ۴۰ برای مدیریت مبارزه با رژیم منحوس در نظر گرفته بودند اصلاً شناخته نبود حتی برای کشورهایی که از شاه حمایت می‌کردند و بر اوضاع ایران مسلط بودند قابل‌درک نبود که قدرت امام چیست و چگونه است که می‌تواند مردم را به قیام دعوت کند و مردم هم همراهی کنند.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: عناصر تشکیل‌دهنده این قدرت، اول مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و آموزه‌هایی از اسلام ناب که در مسائل سیاسی و اجتماعی و همچنین فرهنگ استکبارستیزی و شهادت‌طلبی و امثال این‌ها بود که مقاومت و پایداری را درراه رسیدن به هدف تقویت کرد؛ دوم خود مردم مؤمنی بودند که با هوشیاری و بصیرت در همه صحنه‌ها حاضر بودند و دفاع کردند و سوم رهبری حرکت که به‌عنوان ولایت‌فقیه مطرح شد.
اسلام، رهبری و مردم سه قدرتی است که انقلاب می‌تواند با آن به راه خودش ادامه دهد
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این سه وقتی در کنار هم قرار گرفت قدرتی را به وجود آورد که شاه و حامیانش که بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا بود را زمین‌گیر کرد؛ و همیشه امامین انقلاب تأکید کردند تا وقتی این سه باهم هستند انقلاب می‌تواند به راه خودش باقدرت ادامه دهد، گفت: لذا قدرت‌های استکباری از همان روز اول تلاش دارند بین این سه مؤلفه قدرت جدائی بیندازند و هرچه تحرک هم می‌بینید در طول این ۴۴ سال همه‌اش حول همین سه محور است.
دشمن تا امروز در جدائی انداختن بین مردم و مکتب و رهبری موفق نشده‌ است
وی در ادامه اذعان داشت: در نشستی که سازمان‌های اطلاعاتی دنیا اعم از سازمان سیای آمریکا، سازمان MI6 انگلیس، سازمان اطلاعات فرانسه و اطلاعات آلمان در سال ۶۴ داشتند جمع‌بندی‌شان این بود که باید برای جدا کردن این سه، برنامه‌ریزی داشت که عبارت بود از طرح‌ریزی برای جدا کردن مردم از اسلام، از رهبری یا از هردو اما نمی‌دانند که آموزه‌های مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در عمق جان مردم ما جا دارد لذا به فضل پروردگار تا امروز در جدائی انداختن بین مردم و مکتب و رهبری موفق نشده‌اند و در آینده هم خواب‌های آنان تعبیر نخواهد شد.
باید در امید افزایی و امید دادن از روی واقع و بیان حقائق تلاش کرد
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه تأکید کرد: همان‌طور که دشمن تلاش می‌کند این مولود عظیم که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ متولد شد و امروز به کمال خود رسیده را با ناامید کردن مردم و به‌خصوص جوانان از بین ببرد باید تلاش کرد در امید افزایی و امید دادن از روی واقع و بیان حقائق.
سال‌های طولانی، جریان غیرانقلابی داخل نظام در عرصه‌های مختلف سنگ‌اندازی و کم‌کاری کردند
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: توجه دارید که سال‌های طولانی، جریان غیرانقلابی داخل نظام در عرصه‌های مختلف سنگ‌اندازی و کم‌کاری کردند و مانع حرکت پرشتاب کشور شدند به‌خصوص در بحث اقتصاد لطمات فراوانی زدند که قسمت‌هایی از جامعه را دچار پریشانی کرده به‌طوری‌که احساس اطمینان خودش را مقداری ازدست‌داده است؛ یعنی مقدمه ناامیدی فراهم‌شده و این را باید جبران کرد.وی با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز تصریح کرد: آقا در این بیانیه فرمودند: «در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها (امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده)، هیچ گامی نمی‌توان برداشت».
دشمن درک و افکار مردم را ترور می‌کند تا ذائقه‌ها و باورها را تغییر دهد
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با طرح این پرسش که امروز نقطه درگیری ما با دشمن کجاست؟، پاسخ داد: نقطه؛ جنگ ادراکی، ترکیبی، پیچیده و هوشمندی است که توسط دشمن با تمام امکانات و قابلیت‌هایش وارد میدان شده و به‌صورت نقطه زنی عمل می‌کند تا با ایجاد تردید و با القاء شبهه، با روانشناسی دقیق، سیستم عصبی و تاب‌آوری جامعه را مورد هدف قرار داده و به نقاط حساس و آسیب‌پذیر مرتبط با زندگی مردم حمله می‌کند. در حقیقت درک و افکار مردم را ترور می‌کند تا ذائقه‌ها و باورها را تغییر دهد که اینجا جهاد تبیین راهگشاست.
تشخیص و عمل به‌موقع مهم‌ترین فعل یک انسان مؤمن انقلابی است
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه در سال ۱۳۵۷ حرکت عظیمی در روز نوزدهم بهمن واقع شد، گفت: یک حرکت بسیار به‌موقع و در مقطع خودش کارساز و اثرگذار. اینکه انسان بتواند در لحظه و در زمان تشخیص بدهد و به‌موقع عمل کند این مهم‌ترین فعل یک انسان مؤمن انقلابی است. این برادران که امروز عقبه آن گروه عظیم هستند و بخشی از آن‌ها در این جلسه حاضر هستند شما ببینید در آن زمان چگونه عمل کردند. یک حرکت نمادین بود؛ پرسنل نیروی هوایی حرکتی را انجام دادند و خود این شد یکی از دستاوردهای انقلاب.
نیروی هوایی در چرخه دفاعی نظام نقش مؤثری دارد
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز این نیروی بالنده در نظام جمهوری اسلامی در چرخه دفاعی نظام نقش مؤثری دارد، عنوان کرد: از قبل از پیروزی انقلاب نقش داشته، و بعد در پیروزی در تثبیت؛ و امروز در مراحلی که در آن قرار داریم. اوایل جنگ را تعدادی از شما یادتان هست که حرکت اولیه نیروی هوایی باعث شد که ماشین جنگی دشمنی که دشمنان او را حمایت می‌کردند قسمت اعظم آن ساقط شد. بقیه‌اش هم در طول جنگ از بین رفت که نیروی هوایی او مقابله با ما را نداشت؛ و در طول این سال‌ها هم مسیر فزاینده‌ای را طی کرده و رشد داشته و دشمن را به هر جهت از طرق مختلف مستأصل کرده.
شهرک‌های پهپادی دشمنان را مستأصل کرده است
امام‌جمعه کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از کارهای مهمی که عزیزان ما در نیروی هوایی دارند شهرک‌های پهپادی است که دشمن مقابل ما را در مقابل خودشان مستأصل کردند؛ یعنی توان مقابله با این پهپادها را ندارند و همچنین موشک‌های نقطه زن و مجموعه‌ای از این فعالیت‌ها که به همه عزیزان خدا قوت می‌گوییم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم. ان‌شاءالله در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه در ادامه مسیری که دارند موفق باشند.
هفت دستاورد بزرگ انقلاب در بیانیه گام دوم
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به پاسخ پرسش سوم که «دستاوردهای انقلاب چه بوده است؟» پرداخت و گفت: پاسخ به این سؤال فرصت زیادی را می‌طلبد که فقط بخواهم فهرست کنم؛ اما توصیه می‌کنم عزیزان به متن بیانیه گام دوم مراجعه کنید. در آنجا به هفت دستاورد بزرگ انقلاب حضرت آقا به زیبایی اشاره فرموده‌اند که مراجعه می‌فرمایید.
باید در تبیین دستاوردهای انقلاب خوب دقت کرد
وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب در همه زمینه‌هاست اعم از معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، نظامی و امنیتی، حوزه دفاعی و توسعه عمق راهبردی، گفت: پرداختن به هرکدام در فرصت خطبه میسور نیست. البته باید در تبیین دستاوردهای انقلاب به شاخصه‌های اهداف، امکانات موجود و انواع موانع داخلی و خارجی و تهدیدها و دشمنی‌ها خوب دقت کرد تا نتیجه درست به دست آید.
یکی از مهم‌ترین عملیات‌های تحریف دشمنان انقلاب این است که نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ضمناً توجه داشته باشید که دشمنان نقاط استحکام و قوت ما را ضعیف نشان می‌دهند تا روحیه‌ها را خراب کنند، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین عملیات‌های تحریف دشمنان انقلاب این است که نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند. بله سطح موفقیت در این دستاوردها یکسان نیست که آن‌هم به عوامل مختلفی مربوط است. لذا یکی از کارکردهای جهاد تبیین همین‌جاست که خوب به مسئله بیان دستاوردها بپردازد و شبهات و دشمنی‌های خناثان را خنثی کند.
آینده انقلاب و نظام اسلامی به فضل الهی روشن است
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به پاسخ پرسش چهارم که «آینده انقلاب چه می‌شود؟» پرداخت و گفت: آقا فرمودند: «به برکت اسلام، آینده‌ى این انقلاب، آینده‌ى این نظام و آینده‌ى این کشور، آینده‌اى بسیار روشن و درخشان است» لذا این حرف را ما به جان می‌پذیریم. بعد نگاه می‌کنیم در مدتی که طی شده و داشته‌هایی که داریم می‌بینیم که این حرف، حرف کاملاً متینی است.
ظرفیت‌هایی که داریم را حفظ کنیم و بکار بگیریم
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بله آینده انقلاب و نظام اسلامی به فضل الهی روشن است. به‌شرط اینکه ظرفیت‌هایی که داریم را حفظ کنیم و بکار بگیریم. ظرفیت شعارهای فطری و همیشه زنده‌ی انقلاب اسلامی. ظرفیت عمل و مدیریت جهادی با حفظ و نگاه انقلابی، ظرفیت نیروی انسانی مستعد و متعهد و مؤمن، ظرفیت مجموعه‌ای گسترده از فرصت‌های فراوان مادی در کشور، ظرفیت توجه کردن به تجربه‌های گذشته برای گام‌های محکم آینده.
دشمن می‌خواهند ترکیب جمعیت به هم بخورد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری اظهار داشت: با توجه به بیان حضرت آقا راجع به جمعیت و دغدغه‌ی جدی که در این زمینه وجود دارد باید عرض کنم یک جلوه دیگر از جنگ ترکیبی که درش قرار گرفتیم همین جنگ است که می‌خواهند ترکیب جمعیت به هم بخورد از همه جهت لذا عزیزان و خانواده‌ها با توجیهات غلطی که فردا در نزد خدای تعالی نمی‌توانند پاسخگو باشند جلوی موالید را نگیرند. چرا دل زوج جوان را برای بچه‌دار شدن با توهمات شرک‌آلود خالی می‌کنید. بالاخره هر کاری سختی خودش را دارد نمی‌شود شانه از مسئولیت خالی کرد.
رهبری حکم جهاد تبیین و جهاد فرزند آوری داده‌اند / توطئه بزرگی با بی‌توجهی شما در حال رقم خوردن است
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: جهاد یعنی همین دائم گفته می‌شود اگر حکم جهاد داده شود کذا و کذا می‌کنیم خب آقا حکم جهاد تبیین و جهاد فرزند آوری داده‌اند بسم‌الله. من نمی‌توانم صریح توضیح دهم ولی بدانید که توطئه بزرگی با بی‌توجهی شما در حال رقم خوردن است که دود آن به چشم همه خواهد رفت، هوشیار باشید.
دستگاه‌ها به زوج‌های نابارور کمک کنند
وی در ادامه افزود: همان‌طور که در مسئله اقتصادی از سال نود به سخنان سیدنا القائد توجه نکردند و الآن در این وضعیت قرار داریم. در مسئله جمعیت هم باید حرکت جدی‌تری صورت بگیرد. همین‌الان بیش از چند میلیون نفر هستند که نابارور هستند. می‌شود فرصتی را فراهم کرد و دستگاه‌ها دست‌به‌دست هم بدهند و کمک کنند که یک‌مرتبه چند میلیون جمعیت اضافه خواهد شد.خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه دغدغه معیشت و اقتصاد مردم نزد حضرت آقا ستودنی است که در ماه‌های آخر سال پیگیری تحقق شعار سال را می‌کنند، گفت: دیدار سه‌ساعته از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی که در حوزه‌های مختلف بود و بعد دیدار با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان حکایت از اهمیت مطلب نزد ایشان دارد.آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی با اشاره به زلزله خوی، گفت: اگر توانی دارید ان‌شاءالله در این مسئله اقدام کنید که دوستان آمادگی‌اش رادارند. من البته چند روز گذشته با امام‌جمعه خوی صحبت کردم؛ اگر کمک بشود کمک مناسبی است. ایشان گفت که صد پس‌لرزه آمده و سختی‌هایی هست و با سرمای هوا و در این شرایط، کمک به هم‌وطنان بسیار مؤثر خواهد بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود