31 فروردین 1402
شماره خبر: 283302

برگزاری نشست ۳ جانبه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی در واحد کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



[b]با حضور روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و مدیرعامل شرکت دارویی تماد نشستی در خصوص همکاری های بالقوه پژوهشی و تحقیقاتی در راستای حرکت به سوی تحقق درآمد های غیر شهریه ای در واحد کرج برگزار گردید./b]
دکتر حسین کلانتری دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این نشست گفت: کار های بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی در دست انجام است تا زمینه های بسیار خوبی در جهت حرکت به سمت و سوی درآمد های غیر شهریه ای فراهم گردد .این استاد تمام دانشگاه افزود: خوشبختانه با فعالیت و زمینه سازی و همکاری همه عزیزان مجموعه و با ریل گذاری مناسب ، درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه رشد چشمگیری داشته است و براساس تعاریفی که در این مسیر انجام شده است می تواند زمینه ساز درآمد های بیشتر شود.وی به برنامه ریزی جهت تعامل بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی البرز و شرکت دارویی تماد اشاره و بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان آمادگی مهیا نمودن زمینه های لازم جهت مشارکت در تولید و سایر موارد دیگری که به درآمد زایی دانشگاه کمک شود را داشته و هدف دانشگاه نیز خروج از حالت صرفا آموزشی و فعالیت در سایر زمینه های پژوهش وفناوری و نوآوری و کارآفرینی است. البته بر مبنای تعریفی که در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی شده ، همه واحد ها باید به سمت درآمد های غیر شهریه ای یا حوزه دانش بنیان یا حوزه اقتصادی و ... حرکت کنند.دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه 60 درصد از صنعت کشور در استان البرز قرار دارد ولی بحث ارتباط صنعت با دانشگاه از بحث هایی است که مغفول مانده بود و شرکت های دانش بنیان عملا فعالیتی نداشتند . هم دانشگاه می تواند در خدمت صنعت باشد و بالعکس . که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی البرز با توجه به مشاوره و پیگیری و برگزاری جلسات در پارک علم و فناوری استان ، توانسته هم اکنون این فعالیت ها را به صورت منسجم انجام دهد.
دکتر یحیی میرزایی مدیر عامل شرکت دارویی تماد نیز درسخنانی گفت: فعالیت ما تولید مواد اولیه دارو پخش است و بزرگترین شرکت تولید کننده مواد موثره دارویی کشور و منطقه خاورمیانه می باشیم. بیش از یکصد محصول دارویی که با ظرفیت بیش از4 هزار تن در سال در دو سایت البرز و مشهد تولید می نماییم که سایت اصلی شرکت در استان البرز فعالیت می نماید.وی عنوان کرد: با ایجاد فرصت از طریق ارتباط صنعت با دانشگاه می توانیم با دانشگاه های استان ارتباط گرفته و از ظرفیت یکدیگر در قالب موضوعاتی همچون هم افزایی بین صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت و نظرات اساتید و دانشجویان در حوزه شیمی ، مهندسی شیمی و دارو سازی ، بازدید های دانشجویی و حتی بحث اشتغال فار غ التحصیلان استفاده نماییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود