22 تیر 1392
شماره خبر: 28980

پنجره های واحد کسب و کار در استانها تشکیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پنجره های واحد کسب و کار در استانها تشکیل شود


رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه کارآفرینان بزرگترین منشأ سرمایه های اجتماعی کشور هستند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، اقتصاد را به مردم واگذار کند زیرا دولت در فعالیتهای اقتصادی کارفرمای خوبی نیست.
محمدرضا سپهری با بیان اینکه براساس پژوهش های صورت گرفته رابطه معنا داری بین رشد و توسعه کشورها با نرخ رشد کارآفرینی وجود دارد، تصریح کرد: این رابطه به طوری است که ارتقای شاخص های کارآفرینی موجب رشد کشورها می شود. وی گفت: امروز دیگر کاملا پذیرفته شده است که سرمایه های مالی و فیزیکی و انسانی به تنهایی موجب رشد و توسعه کشورها نمی شوند و در کنار این عوامل باید به سرمایه های اجتماعی در قالب مشارکت های اجتماعی، نهادها و شبکه سازیها توجهی ویژه داشت. سپهری با بیان اینکه ما نیز در کشورمان نیازمند تمام ابعاد سرمایه ای هستیم، تاکید کرد: کارآفرینان بزرگترین و منشا سرمایه های اجتماعی و انسانی هستند.
نرخ بیکاری جهان در سال 2013 رکورد می زند
وی گفت: براساس اعلام سازمان بین المللی کار نرخ بیکاری در سال 2013 در دنیا رکورد می زند و 200 میلیون بیکار رسمی خواهیم داشت و 75 درصد بیکاران نیز در کشورهای در حال توسعه خواهند بود.
سپهری با اشاره به اینکه بر اساس همین آمار نرخ بیکاری جوانان در اروپا بیش از 22 درصد و در یونان و اسپانیا به بالای 50 درصد خواهد رسید، تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان در ایران نیز هم اکنون دو برابر میانگین نرخ بیکاری در کشور است و جمعیت زنانی که وارد بازار کار می شوند به شدت در حال افزایش است. وی با بیان اینکه کارآفرینی چیزی جز مدیریت فرصتها برای ارتقای تولید ملی، درآمد سرانه و رشد و توسعه کشور نیست، گفت: صحبت از کارآفرینی، صحبت از پنج مولفه انگیزه، فرصت، تشخیص، درک و بهره برداری از فرصت ها، خلاقیت و نوآوری، ریسک پذیری و در نهایت ایجاد ارزش برای بهبود سطح رفاه مردم کشور است. وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آن را فرصتی طلایی خواند و اظهار داشت: از دیدگاه کارآفرینی فرصت انتخابات در دولت تدبیر و امید این فضا را ایجاد کرده تا مدیریت عالی جامعه با اعتدال و امیدبخشی به جوانان فضای همدلی به سمت رشد و شکوفایی اقتصادی ایجاد کند.
ضرورت تشکیل پنجره های واحد کسب و کار در استانها
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور تشکیل پنجره واحد کسب و کار و کارآفرینی در استانها را برای سرویس دهی به کارآفرینان از ضروریات خواند و ادامه داد: دولت باید با برداشتن موانع رشد و تولید و سرمایه گذاری تسهیل گر باشد و اقتصاد را به مردم واگذار کند. سپهری با بیان اینکه دولت در فعالیت ها اقتصادی کارفرمای خوبی نیست، تصریح کرد: دولت باید با واگذاری اقتصاد به مردم فضایی رقابتی ایجاد کرده و فضای کسب و کار را بهبود ببخشد. وی گفت: انتظار ما از دولت تدبیر و امید، دولت کارآفرین است. دولتی که اعضای کابینه اش با نگرشهای کارآفرینانه به مسائل بنگرند و رویکرد وزرا نیز در تمام بخشها کارآفرینی باشد.
اشتغالزایی در بخش خدمات به صرفه و پر بازده تر است
سپهری اشتغالزایی در حوزه خدمات را با هزینه ای به مراتب کمتر از بخش صنعت و

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود