26 خرداد 1403
شماره خبر: 306309

با حضور خودمان پای صندوق رأی حماسه حضور در تشییع شهدا را تکمیل و تقویت کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و پنجم خردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و پنجم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه امروز جمعه ۲۵ خردادماه مصادف با ۷ ذی‌الحجه سالگشت شهادت امام باقر علیه‌السلام است، بیان داشت: دوره زندگی امام باقر علیه‌السلام دوران ویژه‌ای است، همه امام و خاندان او را که همگی جان فدای اسلام بودند و در برابر انحرافات از جان‌مایه می‌گذاشتند تا به مردم بفهمانند آن مجموعه‌ای که پیشوائی اسلام را به عهده گرفته در مقابل اسلام است را کاملاً می‌شناختند.وی در ادامه بابیان اینکه مسئولیت‌های امام در این دوره خیلی خطیر و اساسی بود، گفت: باید شیرازه ازهم‌پاشیده را منسجم می‌کرد و شیعه را در مدار اصلی و حرکت تکاملی و وظائفی که در آینده بر عهده داشت قرار می‌داد و تربیت می‌کرد. هم باید در درون محدوده شیعیان به تعلیم و تبیین و پرورش می‌پرداخت و هم جایگاه اهل‌بیت و امامت و رهبری آنان را به‌جای اصلی برمی‌گرداند. لذا در بیان نقش امامتی که داشت خیلی صریح وارد می‌شد. فقط به یک نمونه اشاره می‌کنم. حضرت به همراه فرزند بزرگوارش امام صادق علیه‌السلام حج انجام دادند. بعد در مسجدالحرام در مقابل هزاران نفر از مردم امام صادق علیه‌السلام رو به روی پدر خود ایستاد و با صدای بلند فرمود: ما چنینیم و اهل‌بیت علیهم‌السلام را آشکارا معرفی کرد درحالی‌که در بین جمعیت هشام بن عبدالملک هم حاضر بود. خلاصه حرف حضرت این بود که ما اهل‌بیت رهبران دینی و اجتماعی جامعه هستیم و وارث اصلی و راستین اسلام مائیم. این اعلان عمومی و هم‌زمان با حضور هشام هدفی را دنبال می‌کرد و آن اینکه بفهماند دوران تغییر کرده و مسیر دیگری شروع‌شده است.
یکی از روشن‌ترین و مهم‌ترین شاخص‌های ایمان تولی و تبرّی است
امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حضرت یاد دادند که نسبت به دین چگونه باید تولی و تبری داشت، گفت: یکی از روشن‌ترین و مهم‌ترین شاخص‌های ایمان تولی و تبرّی است که در تمام موجودات ولو نبات و جماد به‌صورت جذب و دفع و در انسان‌ها به‌صورت حبّ و بغض مطرح است. بدون تولی و تبری نمی‌شود درراه حق قدم برداشت و صعود و رسیدن به سعادت مقدور نیست. نمی‌شود هم ایمان داشت و هم نسبت به بی‌ایمانی بی‌تفاوت بود. در روایات چنین‌کسی کوراست.آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به روایتی در این رابطه، گفت: شخصی به امیرالمؤمنین عرض کرد: «من شمارا دوست دارم و فلان کس را هم دوست دارم و نام کسی را برد». حضرت در جواب فرمودند: «اکنون تو یک‌چشم هستی که تنها فضایل ما را می‏نگری و به ما علاقه‏مندی. باید چشم دیگر تو باز باشد تا به‌وسیله آن رذایل دشمنان ما را نیز ببینی و به آنان بغض و کینه داشته باشی، لیکن این وضع دوام نمی‏یابد، زیرا حق و باطل و نور و ظلمت در یکجا نمی‏گنجد. در آینده یا هر دو چشم خویش را از دست می‏دهی و کور می‏گردی یا چشم دیگرت بینا می‏شود و بغض و کینه دشمنان ما را نیز به دل خواهی گرفت».وی در ادامه تأکید کرد: یکی از مصادیق بیان حضرت در این زمان کسانی هستند که می‌گویند ایران را دوست داریم و دل درگرو آمریکا و اسرائیل دارند. آنان که بغضی نسبت به آمریکا و اسرائیل بااین‌همه جنایت آشکار ندارند به بیان مولی یا کورند و یا اعور، و عاقبت کارشان ظلمت و تاریکی است. اما به فضل الهی و به برکت اهل‌بیت ما کور و اعور نیستیم و با بصیرت تمام هر جمعه برائت خودمان را نسبت به آمریکا اعلام می‌کنیم.
روز عرفه، روز عرفان و معرفت و روز قربان، روز اتصال و قرب الی الله است
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه روزهای پایانی دهه اول ماه ذی‌الحجه که چله موسوی هم تمام می‌شود آغاز دهه ولایت و امامت و روز نیایش را گرامی می‌داریم، گفت: روزهای نمایان شدن هدف خلقت انسان است. اینکه انسان اهل معرفت باشد و به مقام قرب الهی نائل آید. روز عرفه، روز عرفان و معرفت و معرفه الله و روز قربان، روز اتصال و قرب الی الله، چه روزهای بزرگی که بی‌توجه هستیم و از دست می‌دهیم. باید در این روزها به هدف خلقت نزدیک شده باشیم. در دعاهایی که از اهل‌بیت علیهم‌السلام رسیده این کمالات یعنی معرفت و قرب الهی نهایت درخواست ما است، دارد: یا غَایهَ الطَّالِبِینَ؛ یا غَایهَ رَغْبَهِ الرَّاغِبِینَ وَ مُنْتَهَی اَمَلِ الرَّاجِینَ، یا غَایهَ کُلِّ رَغْبَهٍ وَ یا مُنْتَهَی کُلِّ مَسْاَلَهٍ، یا غَایهَ آمَالِ الْعَارِفِینَ،… قَرِّبْنِی‏ مِنْ جِوَارِکَ، قَرِّبْنِی‏ إِلَیکَ زُلْفَی، قَرِّبْنِی إِلَیکَ وَ اَدْنِنِی وَ اَحِبَّنِی… این فرصت‌ها را لااقل از دست ندهیم.
روز عرفه، عرفان و توحید خود را قوی کنیم
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه روز عرفه، عرفان و توحید خود را قوی کنیم، گفت: دعای عرفه سراسر توحید است. درس بگیریم. تعابیر بلندی در دعا هست که مثل نورافکن راه را به ما نشان می‌دهد. هرگز غائب نشدی تا احتیاج به حاضر کردنت باشد. از هر نوری نورانی‌تری…. روز قربان هم که روز تجلی رضا و تسلیم است. روزی است که موحد عارف اعلام می‌کند هیچ است و همه‌چیزهایی هم که نعمت‌های اوست فدای او. تعبد محض، فقر محض که این‌ها نتیجه عرفه و عرفان است که به قرب و قربانی می‌رسد. با بریدن سرِ قربانی باید همه هواهای نفسانی و خودخواهی‌ها و هرچه غیر خداست را سر ببریم.وی بابیان اینکه با تأسی به حضرت ابراهیم یاد می‌گیریم وظیفه و خشنودی خدا و انجام تکلیف مقدم بر هر چیزی است، گفت: خلاصه خدای تعالی در این دو روز نعمتی به ما می‌دهد که باید قدردان آن باشیم که حقیقت توحید است و آن قطع کامل از هرچه غیر خداست. همان‌که در دعا می‌خوانیم الهی هب لی کمال الانقطاع الیک. انسانی که در مکتب انبیاء و اهل‌بیت ‌علیهم‌السلام تربیت شد مثل ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام اهل ایثار و ازخودگذشتگی می‌شود. نمونه‌های فراوانی را شما در این دوره بخصوص در دفاع مقدس و دفاع از حرم دیدید. یا مثل آن چهار شهید عزیز از فدائیان اسلام که در مقابل طاغوت ایستادند و جان گران‌قدر خود را برای اعلای کلمه‌الله تقدیم کردند و در تاریخ ۲۶ خرداد سال ۱۳۴۴ به دست مأموران شاه به شهادت رسیدند. می‌شود مثل دکتر چمران که حاضر است با آن درجه علمی و معرفتی اسلحه به دست بگیرد و در میدان رزم حاضر شود و به دست مزدوران بعثی در تاریخ ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ به شهادت برسد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه کسی که از عرفان عرفه بهره برد و توانست هوای خودش را سر ببرد می‌شود دین‌داری که در خدمت مولایش هست، گفت: ولایت مدار بودن زمان و مکان بردار نیست. نگاه کنید به مسلم بن عقیل که ۳۱ روز قبل از شهادت امام حسین در کوفه به شهادت رسید اما امام حسین علیه‌السلام وقتی در شب عاشورا فرمودند: «من یارانی بهتر و باوفاتر از اصحاب خودم و خاندانی نیکوکارتر و نزدیک‌تر از خاندان خودم سراغ ندارم»، حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه که کربلا نبودند را هم در نظر داشت، به این دلیل که روز عاشورا، بعد از شهادت همه، حضرت نگاهی به سمت راست و چپ انداختند و فرمودند: یا مسلم بن عقیل، یا هانی بن عروه یا حبیب بن مظاهر…. از همین می‌توان فهمید که یاری‌رساندن به امام معصوم و شهادت در مقابل او، زمان و مکان ندارد. این یعنی معیت چون عقیده و عمل یکی است پس درنتیجه کار هم شریک می‌شویم.آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در طرف باطل هم مسئله همین است هر کس راضی به عمل جنایت‌کاران و ظالمان و ستمی که می‌کنند باشد در جریمه و کیفر هم با آنان شریک است، گفت: در خطبه ۱۲ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از پیروزی در جنگ جمل به یکی از یاران که عرض کرده بود دوست داشتم برادرم الآن بود و شاهد پیروزی خدا بر دشمنان نصیبش می‌شد فرمود: آیا قلب و فکر و علاقه برادرت با ماست؟ عرض کرد: آری. امام فرمود: او نیز به‌طور مسلّم در این صحنه حضورداشته است. نه‌تنها او حضورداشته بلکه گروه‌هایی در لشکر ما حضور داشتند که هم‌اکنون در صلب پدران و رحم مادران‌اند. کسانی که زمان‌های آینده آن‌ها را آشکار می‌سازد و ایمان به‌وسیله آن‌ها قوی و نیرومند می‌شود. این بیان امام به ما می‌آموزد که آنچه بین اهل ایمان پیوند ایجاد می‌کند ولایت است؛ و این پیوند الهی زمان و مکان بردار نیست و بین نسل‌ها قبل و حال و بعد پیوند برقرار می‌کند. لذا اگر کسی راضی به عمل قومی باشد در جنایات آنان شریک است.
امسال غیر از حجاج در همه بلاد اسلامی فریاد مرگ بر اسرائیل بلند شود
وی در ادامه تأکید کرد: امروز می‌بینیم دانشجویان آمریکائی و اروپائی از عمل حاکمانشان و جنایاتی که کودک کشان می‌کنند تبری می‌جویند؛ اما بعضی کشورها حمایت می‌کنند و خود را در خباثت و جنایت شریک می‌کنند. شنیدید که این چندروزه باز رژیم منحوس و پلید صهیونیستی برای آزادی ۴ اسیر خود اقدام به جنایت جنون‌آمیز دیگری در مرکز نوار غزه کرد. بمباران اردوگاه النُصیرات که آن‌قدر ددمنشانه بود که لندن و پاریس هم صدایشان درآمد و در بعضی شهرهای انگلیس، آلمان و فرانسه تجمع کردند خواستار توقف جنگ در غزه شدند. در اینجا کاری که از ما در حمایت از مظلوم بر‌می‌آید اعلام برائت است که حضرت آقا هم فرمودند امسال غیر از حجاج در همه بلاد اسلامی فریاد مرگ بر اسرائیل بلند شود.خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی انتخابات و شرکت آزادمردم در سرنوشت سیاسی اجتماعی خودشان بوده است، گفت: مردم از بدو پیروزی انقلاب تا امروز بیش از ۴۰ بار پای صندوق رأی آمده‌اند و همبستگی ملی و مشارکت حداکثری را به نمایش گذاشته‌اند که آثار این مشارکت برای ملت ما که اقتدار و عزت و امنیت است، کاملاً آشکار است؛ اما لازم است به بعضی نکات توجه شود. دوستان در انتخابشان و توصیه به دیگران دقت لازم را داشته باشند جوری انتخاب نکنید که بعد از اتمام کار، ده سال کشور عقب‌مانده باشد و دچار چالش‌های جدیدی شده باشد و آقا آن را مایه عبرت دولت‌ها بدانند. تذکرات انتخاباتی ۱۴ خرداد حضرت ایشان را به جد دنبال کنید.
با حضور خودمان پای صندوق رأی حماسه حضور در تشییع شهدا را تکمیل و تقویت کنیم
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه از نوع گویش کاندیداها و اعلام مواضع و برنامه‌ها و نوع برخوردشان با رقیب و سابقه کاری و برخورد و موضع‌گیری با مسائل گوناگونی که برای کشور پیش‌آمده و حتی حمایت افراد شاخص و خاص از آن‌ها کاملاً می‌شود فهمید اصلح کیست و چه کسی می‌تواند دنبال کننده مسیر خدمتی خادم جمهور و شهید جمهور باشد. همه وظیفه‌داریم همدیگر را تواصی به‌حق کنیم که مصداق آن تشویق آحاد مردم به شرکت در انتخابات است تا راه شهدا خدمت ادامه پیدا کند و با حضور خودمان پای صندوق رأی حماسه حضور در تشییع شهدا را تکمیل و تقویت کنیم.
به حرف و وعده اعتماد نکنید، به عمل کار برآید
وی بابیان اینکه کاندیداها و طرفدارانشان بدانند رفتار آن‌ها و حرف‌هایی که می‌زنند برای آنان مسئولیت درست می‌کند، گفت: نباید حرفی زد که جامعه را دچار تشویش و التهاب بکند، باعث نغار و ناراحتی بشود. نباید کاری کرد و حرفی زد که دشمن طمع کند. به نکته‌ای که آقا فرمودند دقت کنید: در انتخاب بایستی دقت کرد، به حرف و وعده اعتماد نکنید، به عمل کار برآید، به حرف زدن و به گفتن و به وعده دادن نمی‌شود اعتماد کرد. مناظره‌ها را چه سیاسی چه فرهنگی و چه اقتصادی با توجه دنبال کنید البته خود آقایان هم ان‌شاءالله شئون را رعایت می‌کنند. تذکرات رهبری درباره ادب انتخاباتی را همه مدنظر داشته باشد. خلاصه در زمین بیگانه بازی نکنید.
در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی سعی شود جلوی تخلف را همان اول بگیرند نه بعد از اتمام کار برای تخریب اقدام کنند / مسئله آرد ونان را جدی بگیرید
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در خاتمه بابیان اینکه ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی است که به‌فرمان امام تشکیل شد و منشأ آثار و برکات فراوان شد، گفت: البته آن روزها به اسم جهاد سازندگی بود که خوب است مسئولین امر باز همان روش و نام را احیاء کنند به‌خصوص امسال که مشارکت مردمی در تولید مدنظر است می‌تواند شروع خوبی باشد. چند نکته عرض کنم که عزیزانمان قطعاً مدنظر دارند اما باید جدی‌تر به آن بپردازند. مثلاً در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی سعی شود جلوی تخلف را همان اول بگیرند تا زمین آسیب نبیند نه بعد از اتمام کار برای تخریب اقدام کنند. حتماً کشاورزان و دامداران و فعالان در این عرصه تشویق شوند ارتباطشان با دانشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها برقرار شود. حتماً با برنامه‌های مدون جلوی از بین رفتن خاک و آب را بگیرند. مسئله آرد ونان را جدی بگیرید. سلامت مردم درگرو نان سالم است شنیدم و بعد پرسیدم در استان و شهر کرج هم گفتند چند نانوائی رسمی راه‌اندازی شده که آرد کامل دارند یعنی افزودنی ندارد و با سبوس خودش پخت می‌شود که این‌ها لازم است با حمایت مردم توسعه پیدا کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود