3 تیر 1403
شماره خبر: 306695

افزایش 60 درصدی داروخانه در مناطق کم برخودار استان البرز در دولت سیزدهم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بخشی از اقدامات حوزه غذا و دارو در دولت سیزدهم در استان البرز را تشریح کرد. استان البرز یکی از قطب های مهم صنعتی کشور در حوزه محصولات سلامت محور است و حجم وسیعی از عملیات سازمان غذا و داروی کشور در معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام می شود.
دکتر صیادی با بیان اینکه 4400 مرکز تحت پوشش دانشگاه در بخش غذا و دارو وجود دارد تصریح کرد: در دولت سیزدهم بازرسی های این حوزه با 35 درصد افزایش یعنی انجام 37 هزار بازرسی همراه بوده است.وی ادامه داد: بیش از 380 کمیسیون فنی و قانونی در استان تشکیل شده و بیش از 50 هزار پروانه و مجوز در حوزه های تحت پوشش غذا و دارو صادر شده است. رئیس دانشگاه افزود: استان البرز موفق به کسب رتبه اول صدور مجوز های IRC در کشور با صدور بالغ بر 11 هزار مجوز شد .وی گفت : به بیش از 80 هزار تماس تلفنی برقرار شده با مرکز اطلاع رسانی دارویی پاسخ داده شده و بیش از 4500 گواهی بهداشت صادرات صادر شده است.دکتر صیادی با بیان اینکه بیش از 42 هزار آزمایش از نمونه های ارسالی به آزمایشگاه غذا و دارو استان طی بازرسی های مختلف انجام شده است گفت: به بیش از 3600 مورد شکایت محصولات غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی مطابق با قوانین و ضوابط رسیدگی شده است.
وی افزود: صدور جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان جهت تسهیل و تسریع و دسترسی شهروندان 60 درصد افزایش داشته است و تعداد داروخانه های استان به 572 افزایش یافته است]رئیس دانشگاه ضمن اشاره به اقدامات و برنامه های دانشگاه برای کاهش عرضه محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی اظهار داشت: بیش از 14 هزار بازرسی در این خصوص انجام شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود