13 شهریور 1403
شماره خبر: 309902

یادواره ۵۸ شهید شهر گلسار برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



همزمان با رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، مراسم گرامیداشت شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید محمد صفاخیل در مسجد محله پل کردان شهر گلسار برگزار شد.
مراسم یادواره شهدای شهر گلسار، با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از مسؤولان محلی و مردم گلسار برگزار گردید. در این مراسم، حجت‌الاسلام محمدی، امام جمعه شهرستان نظرآباد، طی سخنانی شهادت را هنر مردان دانست و بیان کرد: من غالباً در یادواره شهدا از سخن گفتن خجالت می‌کشم. چه بگویم از شهیدی که وقتی اولین قطره خونش ریخته می‌شود، هفت جایزه به او داده می‌شود که یکی از آنها این است که مستقیم با خدا صحبت می‌کند، حورالعین سرش را به دامن می‌گیرد، بهشت برایش آماده است و ... مقام شهادت به قدری بلند است که در قرآن دو آیه درباره‌شان آمده است.
وی در ادامه افزود: به اطرافیان و خانواده شهدا می‌گویم برای شهید غصه نخورید بلکه به شهید غبطه بخورید؛ اگر بدانید جایگاه شهید کجاست و چه نعمت‌هایی در اختیارش است، غصه نخواهید خورد. شهادت مفهومی بسیار بلند و مقام شهید بسیار عالی است که حتی تصورش هم نمی‌شود کرد.حجت‌الاسلام محمدی همچنین گفت: به همین دلیل، یکی از درب‌های بهشت به شهدا اختصاص دارد. بهشت هشت درب دارد، اما "باب المجاهدین" یکی از درب‌های بهشت است که مخصوص ورود شهداست. شهید حق شفاعت ویژه‌ای دارد، نه فقط برای اقوام و خانواده‌اش بلکه حتی برای غریبه‌ها.
مدیحه‌سرایی در رثای اهل‌بیت (ع)، سوگواری ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخش پایانی این آئین بود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود