27 شهریور 1403
شماره خبر: 310622

مهمترین توصیه های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مهمترین توصیه های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس


در آستانه شروع سال تحصیلی جدید توجه و رعایت نکات بهداشتی از جانب دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است تا با سلامتی کامل و شادابی در کلاسهای درس حضور پیدا کنند.
رعایت بهداشت فردی از جمله شستن مرتب دستها، کوتاه بودن ناخن ها، حمام کردن، شستشوی مو، استفاده از دستمال شخصی، همراه داشتن ماسک و مایع ضدعفونی کننده برای پیشگیری از بیماریهای واگیر ( از جمله بیماریهای تنفسی، آلودگی به شپش و ....) نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت دانش آموزان ایفا می‌کند . از دیگر نکات ضروری برای حفظ سلامت و نشاط دانش آموزان، خوردن وعده صبحانه با غذاهای سالم و همراه داشتن میان وعده های سالم و مقوی، آب خوردن با لیوان شخصی جهت جلوگیری از انتقال و انتشار بیماریهای واگیر و انجام فعالیت بدنی روزانه می باشد.
دانش آموزان باید هنگام عبور از عرض خیابان از پل عابر پیاده ودر صورت عدم وجود پل از محلهای خط کشی عابر پیاده عبور نمایند .از کیف، کوله پشتی استاندارد استفاده کرده و هر روز فقط کتابهای مورد نیازهمان روز را با خود همراه داشته باشند تا از سنگین شدن کوله پشتی وفشارآمدن به ستون فقرات پیشگیری نمایند . از کفشهای راحت استفاده کنند. دانش آموزان بهتراست در برنامه بهداشتی مدارس به عنوان سفیران سلامت شرکت نموده ودر ارتقا سواد بهداشتی خود وخانواده کوشا باشند ودرمناسبتهای بهداشتی( مثل روز تخم مرغ، روز هوای پاک و ...) با تهیه روزنامه دیواری، تئاتر، شعر خوانی و برگزاری نمایشگاه و نمایش غذاهای سالم حضور فعال داشته باشند.همچنین دانش آموزان جهت دریافت واکسن و انجام غربالگری ، مراقبتهای بهداشتی ، انجام وارنیش و فلوراید تراپی برای حفظ سلامت دهان و دندان لازم است که به مراکز و پایگاه های بهداشتی مراجعه نمایند.
برگرفته از دستورالعمل های وزارت بهداشت
ژیلا شریفی پور کارشناس برنامه نوجوان جوانان و مدارس مرکز بهداشت غرب کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود