18 دی 1390
شماره خبر: 3802

توزیع علوفه خشك برای حیات وحش البرز جنوبی آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توزیع علوفه خشك برای حیات وحش البرز جنوبی آغاز شد

مسوول محیط زیست بخش آسارا كرج گفت: توزیع دستی علوفه خشك برای حیوانات گیاهخوار منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در استان البرز از امروز آغاز شد.
'اصغر جوادیان نژاد' افزود : توزیع علوفه خشك با توجه به فصل سرما و بارش برف در اغلب ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و دسترسی نداشتن حیات وحش منطقه به علوفه و مواد غذایی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: توزیع علوفه خشك بیشتر در مناطق حساس البرز جنوبی كه محل تجمع و تردد حیات وحش به ویژه كل و بز است انجام می شود. جوادیان نژاد بیان داشت: امسال 10 تن علوفه خشك درپایگاه های محیط بانی منطقه ذخیره شده است كه به تدریج تا پایان فصل سرما ، بهبود شرایط جوی و زیستگاهی در منطقه توزیع خواهد شد. وی با اشاره به آغاز زودهنگام فصل سرما در سال جاری گفت: با توجه به افت دمای هوا و بارش زود هنگام نزولات آسمانی در منطقه ، خوشبختانه تلفات جانی ناشی از سرما در گونه های مختلف جانوری منطقه گزارش نشده است. مسوول محیط زیست بخش آسارا كرج با اشاره به اینكه حیوانات وحشی منطقه، غذای خود را از طریق چرخه غذایی در طبیعت تامین می كنند یادآور شد : از آنجا كه حیوانات وحشی هنگام بارش برف از ارتفاعات به مناطق حاشیه ای و نزدیك به سكونتگاهها پناه می آورند، مراقبت و آسیب نرساندن به آنان از سوی مردم الزامی است. جوادیان نژاد تاكید كرد: البته در اینگونه مواقع برنامه های كنترلی و مراقبتی محیط بانان و محیط زیست نیز بیشتر شده و شدت می یابد. منطقه حفاظت شده البرزجنوبی با وسعت 91 هزار هكتار در شمال شرقی كرج واقع شده و گونه های جانوری مختلفی از جمله كل و بز ، خرس قهوه ای، گراز، سیاه گوش و پلنگ در آن زیست می كنند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود