26 بهمن 1390
شماره خبر: 4968

همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری البرز در ترکیه آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری البرز در ترکیه آغاز شد

همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری البرز در ترکیه با سفر هئیتی از مسئولان اقتصادی البرز به شهر تکیرداغ ( tekirdag) در نزدیکی استانبول آغاز شد.
در حالیکه از مدتها پیش وعده برگزاری نشست معرفی فرصتهای سرمایه گذاری البرز در ترکیه داده شده بود، بالاخره هیئتی از مدیران اقتصادی استان البرز روز گذشته برای سفر به تکیرداغ ( tekirdag) در نزدیکی استانبول به ترکیه سفر کردند. بنابراعلام شرکت کنندگان در این برنامه، ارزش زمین در این منطقه تجاری بسیار مناسب است و علاوه بر آن این منطقه در مرز مشترک کشور ترکیه با بلغارستان و یونان بوده و به نوعی دروازه ورود کالاهای تولید شده ایران و صادرات آن به کشورهای اروپایی از این منطقه محسوب می شود.
وجود یک فرودگاه مستقل، بندر بزرگ صادراتی، معافیت گمرکی محصولات و امکان دسترسی به بازار مشترک اروپا بدون پرداخت گمرک از جمله مزایای این منطقه آزاد تجاری است.
با توجه به امکانات مذکور این منطقه آزاد را می توان به عنوان یک پل تجاری برای بارزگانان و صنعتگران کشور در نظر گرفت به گونه ای که محصولات مشترکی در این منطقه تولید و به اروپا و سایر کشورها صادر کرد. از همین رو نشست معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و محصولات قابل صادرات ایران به بازرگانان و سرمایه گذاران ترک، معرفی بانکهای فعال در منطقه مانند بانک اکو و بانک توسعه اسلامی، آشنائی بازرگانان ایران با منطقه تکیرداغ و همچنین آشنائی بازرگانان ترک با منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر ویژگیهای این سفر اقتصادی است.
این نشست هم اکنون با سخنرانی مسئولان اقتصادی البرز ادامه دارد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود