2 فروردین 1391
شماره خبر: 5920

نجات جان ده‌ها مسافر در جاده‌های البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نجات جان ده‌ها مسافر در جاده‌های البرز

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی البرز از نجات جان ده‌ها مسافر نوروزی طی روزهای اخیر در محورهای کوهستانی و سردسیر این استان خبر داد.
علی عبادی اظهار داشت: یکی از مهمترین کمیته‌های تسهیلات نوروزی مربوط به واحد امداد و نجات و خدمات پزشکی و اورژانسی است. وی تصریح کرد: بر همین اساس تیم‌های ویژه امدادی–پزشکی در طول جاده‌های استان البرز که از جمله محورهای مهم و شریان‌های اصلی کشور است، مستقر شده‌اند.
* استفاده از تجهیزات پیشرفته امدادی و پزشکی در جاده‌های البرز
این مسئول خاطرنشان کرد: تیم‌های فوق از امکانات خوبی از جمله پزشکان مجرب، نیروهای امدادگر ماهر و تجهیزات پیشرفته برخوردار هستند و حتی آمبولانس‌های مجهز به سیستم ردیابی مدرن در اختیار این تیم‌های امدادی قرار گرفته است. عبادی با اشاره به کاهش تصادفات و هم‌چنین حوادث جاده‌ای طی روزهای اخیر گفت: از ابتدای آغاز مرحله نخست سفرهای نوروزی شاهد کاهش حوادث رانندگی و جاده‌ای بودیم که این امر بسیار مهم، ارزشمند و خوشحال کننده است. وی افزود: این موفقیت در حالی حاصل شده است که ما در روزهای آخر اسفندماه سال گذشته شاهد بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی استان البرز بودیم.
* همکاری دستگاه‌های مختلف برای امدادرسانی به مسافران نوروزی
جانشین ستاد تسهیلات نوروزی البرز با تأکید بر اینکه برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی دستگاه‌های امدادی و خدمات متعددی مشارکت دارند، گفت: به عنوان نمونه وقتی شاهد بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی این استان بودیم، ده‌ها نفر از مسافران نوروزی غافلگیر و در جاده‌ها سرگردان شدند. عبادی افزود: طی روزهای اخیر چندین مورد گرفتار شدن مردم در میان بارش برف و کولاک گزارش به ما رسید که در کمترین زمان مأمورانی از راهداری، راهنمایی و رانندگی، هلال‌‌احمر و دیگر ارگان‌های مسئول به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: براساس آمارها بیش از 70 نفر طی روزهای اخیر در جاده‌های کوهستانی استان البرز گرفتار برف و کولاک شدند که همه آنها با تلاش مأموران نهادها و ارگان‌های مسئول نجات یافتند.
جانشین ستاد تسهیلات نوروزی البرز اظهار داشت: پس از نجات جان این مسافران نوروزی، دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش نیز وارد عمل شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته، مسافران گرفتار در برف را در برخی از مدارس استان البرز اسکان دادیم. عبادی گفت: این خدمات تا پایان اجرای طرح نوروزی یعنی 15 فروردین ادامه خواهد داشت. وی تأکید کرد: ستاد تسهیلات نوروزی با هماهنگی نهادها و ارگان‌های مسئول تمام تلاش خود را برای اینکه مردم سفری امن و همراه با آرامش داشته باشند، انجام داده و برای تحقق تمام برنامه‌های خود نیازمند همکاری مردم هستیم. عبادی در پایان اظهار داشت: لازم است مردم پیش از انجام سفر خود ضمن اطلاع از وضعیت ایمنی خودرو خویش، از شرایط آب و هوایی جاده‌های استان البرز نیز آگاه شوند.



منبع: خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود