23 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6938

اجرای مانور بزرگ امدادی در ساختمان‌های بلند البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای مانور بزرگ امدادی در ساختمان‌های بلند البرز

رئیس جمعیت هلال احمر استان البرز اعلام کرد: مانور بزرگ امدادی در ساختمان‌های بلند و برج‌های استان البرز به مناسبت هفته هلال احمر توسط نیروهای این جمعیت اجرا می‌شود.
محمد منتظری اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن هفته هلال احمر، برنامه‌هایی برای پاسداشت تلاش‌های ماموران خدوم این جمعیت در استان البرز اجرا می‌کنیم. وی با بیان این که هدف از اجرای طرح‌های فوق افزایش آمادگی نیروهای امدادی و همچنین آموزش عمومی مردم است، گفت: مانورهایی که در این هفته برگزار می‌کنیم، به صورتی طراحی شده که ضمن سنجش آمادگی نیروهای امدادی ما، مردم نیز در حین انجام مانور با آموزش‌های لازم آشنا شوند. این مسئول با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های امداد و نجات به عموم مردم گفت:‌ در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی بزرگ، به طور قطع امکانات و تجهیزات یک سازمان مانند هلال احمر جوابگوی حجم گسترده خسارات نخواهد بود، به همین دلیل لازم است که مردم با مقدمات و اصول امدادی آشنا شده تا بتوانند در مواقع ضروری از خود دفاع کنند.
*‌ لزوم ارائه آموزش‌های امدادی از سنین پایه
منتظری با بیان این که این آموزش‌ها باید از سنین پایه و با همکاری دستگاه‌های آموزشی و تربیتی در جامعه ارائه شود، گفت: به همین منظور تعامل‌ بسیار خوبی میان جمعیت هلال احمر استان البرز و دستگاه‌های فوق وجود دارد که نتیجه آن ارائه آموزش‌های امدادی در مهد‌های کودک و مدارس ابتدایی و راهنمایی است. وی ادامه داد: در هفته آینده مانوری تحت عنوان پناهگیری در مهدهای کودک و مدارس استان البرز به صورت همزمان برگزار خواهد شد که زمان این مانور روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت است. رئیس جمعیت هلال احمر استان البرز در ادامه از برگزاری مانور بزرگ امدادی در ساختمان‌های بلند و برج‌های این استان طی هفته آینده خبر داد و گفت: بر اساس طراحی انجام شده، در ساختمان‌های بلند استان مانور بزرگی با هدف تمرین تخلیه اضطراری و اسکان امن شهروندان انجام می‌شود. منتظری گفت: در این مانور ماموران امداد و نجات ما ضمن تخلیه اضطراری شهروندان ساکن این ساختمان‌ها، آموزش‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی در زمان‌های بحرانی را به آنها آموزش می‌دهند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با تداوم اجرای مانورهای آموزشی، ضمن افزایش آمادگی ماموران هلال احمر استان، مردم نیز بتوانند برای مقابله با بلایا و کاهش خسارات جانی و مالی احتمالی آماده شوند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود