17 مهر 1390
شماره خبر: 2061

مانور امداد و نجات بانوان در البرز برگزار میشود

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

مانور امداد و نجات بانوان در البرز برگزار میشود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از برگزاری مانور امداد و نجات در البرز خبر داد و گفت: در این مانور برای اولین بار از توان بانوان امدادگر استفاده می‌شود.
محمد منتظری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می‌شود.
وی از مهمترین اهداف برگزاری این مانور را سنجش توانایی‌های بانوان امدادگر عنوان کرد و افزود: در این راستا و با برگزاری این مانور می‌توانیم زمینه‌های لازم به منظور آشنایی این قشر را با کمک‌های اولیه فراهم کنیم.
این مسئول گفت: حضور یک امدادگر در هر خانواده می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در زمان بروز حوادث داشته باشد.
وی افزود: حضور یک امدادگر در خانواده سبب می‌شود تا در زمان حوادث طبیعی گامی اساسی را در کاهش تلفات انسانی داشته باشیم.
منتظری در ادامه سخنان خود از اجرای طرحی با عنوان کانون غنچه‌های هلال خبر داد و افزود: تمهیدات وبرنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اجرای این طرح در استان البرز در حال فراهم شدن است.
وی تأکید کرد: در این طرح مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها با زبان شعر و نمایش فنون امداد و نجات را آموزش می‌بینند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: با توجه به این که کرج به تازگی به استان البرز ارتقا یافته است لذا باید برنامه‌ریزی‌های اساسی به منظور توسعه خدمات در این استان فراهم شود.
منتظری گفت: در این راستا با افزایش بودجه در تلاش هستیم تا اقدامات لازم را برای ارتقای سطح کیفی امداد و نجات در مواقع بروز حوادث انجام دهیم.
وی به یکی از اقدامات انجام شده به منظور امدادرسانی در مکان‌های حادثه ساز اشاره کرد و گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده ارتباط بی‌سیم با تونل کندوان که از مکان‌های حادثه ساز دربخش رانندگی است برقرار شده است.
به گفته منتظری جمعیت هلال احمر استان البرز از فردا میزبان 30استان کشور برای آموزش‌های تخصصی سیلاب با توجه وجود کوهستان‌ها و رودخانه کرج در محور کرج - چالوس حدفاصل کیلومتر 52 خواهد بود .




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود