25 خرداد 1391
شماره خبر: 7926

حیوانات خانگی همچون مخزنی جاذب بیماری کریمه کنگو هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حیوانات خانگی همچون مخزنی جاذب بیماری کریمه کنگو هستند

کارشناس بیمارهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به شیوع بیماری کریمه کنگو در کشور نگهداری حیوانات خانگی درصد ابتلا به بیماری کریمه کنگو را افزایش می دهد.
مجید درگی در خصوص خطرات نگهداری حیوانات خانگی در ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: حیوانات خانگی همچون مخزنی جاذب ویروس بیماری کریمه کنگو هستند. کارشناس بیمارهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: بنابراین توصیه ای که به این شهروندان داریم این است که به صورت مرتب واکسن این حیوانات را انجام دهند و کارت بهداشت این حیوانات را به روز نگه دارند.
نگهداری حیوانات خانگی همچون نگهداری نارنجک عمل نکرده است
وی ادامه داد: نگهداری حیوانات خانگی همچون نگهداری نارنجک عمل نکرده است که هر لحظه امکان انفجار را دارد که درصد جذب ویروس و بیماری ها مختلف را دارد. درگی اظهار داشت: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و خون آلوده قابل انتقال است که چندین نفر از شهروندان و هم وطنانمان به این دلیل فوت کرده اند که شیوع اولیه این بیماری در خراسان رضوی بوده است. کارشناس بیمارهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: هشدارهای و قرنطینه های لازم در استان البرز اعمال شده است و تا کنون هیچ بیماری در استان البرز مشاهده نشده است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود