22 تیر 1391
شماره خبر: 8816

لزوم بهره‌مندی از توان مردمی در گسترش امنیت جامعه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

لزوم بهره‌مندی از توان مردمی در گسترش امنیت جامعه

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با توجه به افزایش ضرورت فراهم‌سازی محیط امن برای مردم، لازم است که از توان مردمی در این زمینه بیش از گذشته بهره‌مند باشیم.
سردار بهرام نوروزی در چهارمین همایش امنیت محله محور که به میزبانی استان البرز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در نیروی انتظامی صورت گرفت، استقرار مشاورانی بود که به مردم در زمان نیاز مشاوره انتظامی و قانونی می‌دهند. وی تصریح کرد: حضور و فعالیت مشاوران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور موجب شده است که بسیاری از پرونده‌ها پیش از تشکیل و ارسال به مراجع قضایی برای پیگیری بیشتر به صلح منتهی می‌شود.
تشکیل بیش از 2 میلیون پرونده در کلانتری‌های سراسر کشور
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه طی سال 90 بیش از 2 میلیون و 300 هزار پرونده از سوی مردم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل شده است، گفت: حدود یک پنجم این تعداد در همان ابتدای طرح به صلح منتهی شده است. نوروزی با اشاره به دستاوردهای استقرار مشاوران در کلانتری‌ها گفت: حضور مشاوران و راهنمایی مردم و همچنین اقدامات ماموران نیروی انتظامی برای صلح میان افراد دخیل در پرونده موجب شده است که بخش مهمی از پرونده‌ها در همان لحظات نخست مختومه شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای طرح نگهبانان محله اشاره کرد و گفت: این طرح موجب افزایش ضریب امنیت در محلات شده و یکی از دلایل موفقیت آن نگاه مردم محور و همچنین استفاده از توانمندی خود مردم است. رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه باید از پتانسیل و توانمندی مردم در ایجاد و گسترش امنیت در کشور بیش از گذشته استفاده کرد، گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی تعامل خوبی با مردم داشته و این تعامل و همکاری در صورت بسط یافتن، تاثیرات مثبت بسیاری به دنبال خواهد داشت که یکی از این کارها طرح امنیت محله محور است.
نوروزی تاکید کرد: به طور قطع برای تحقق این مهم، خود مردم نیز باید احساس تکلیف وظیفه کرده و به میدان بیایند. وی در پایان اظهار داشت: ایجاد امنیت و حمایت از مردم وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است و ماموران ما خود را خادم مردم می‌دانند و به همین دلیل رابطه خوبی میان افراد مختلف با پلیس در ایران وجود دارد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود