10 مرداد 1391
شماره خبر: 9622

جلسه شورای آموزش و پرورش بخش آسارا برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جلسه شورای آموزش و پرورش بخش آسارا برگزار شد

سپیدار آنلاین: جلسه بررسی مشکلات آموزشی بخش با حضور حجرگشت رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و مسئولین محلی بخش در بخشداری آسارا تشکیل شد
بخشدار آسارا با بیان اینکه دانش آموزان برای اینکه خوب تربیت شوند و افراد مفیدی در آینده باشند باید متفکر ، خلاق ، نقاد و دارای بینش علمی باشند اظهار داشت: این تنها در سایه ی انتقال اطلاعات به ذهن شاگردان حاصل نمی شود بلکه در برنامه های مدارس باید روش هایی گنجانده شود که از طریق آن ها دانش آموزان قابلیت های چگونه آموختن را از طریق نظم فکری بیاموزند و در زندگی روزمره ی خود به کار برند و با توجه به نقش اساسی محیط های آموزشی و روش های حاکم بر آن ها ، باید به صورتی سازماندهی شوند که دانش آموزان را به جای ذخیره سازی حقایق علمی با مسائلی که در زندگی واقعی با آن ها مواجه می شوند درگیر سازند . محسن محمدی تصریح کرد: مشکلات آموزشی بخش ، تعطیلی مدارس شبانه روزی و همچنین جابجایی بعضی مدارس باعث دغدغه خاطر دانش آموزان و خانواده های آنان گردیده که این موضوع می تواند تبعات‌ اخلاقي‌ و اجتماعي‌ ناشي‌ از مهاجرت‌ دانش‌آموزان‌ روستايي ‌به ‌مراكز شهري‌ شود. این مقام مسئول تأکید کرد: جمعیت شناور بخش آسارا به تبع 3 یا 4 برابر جمعیت ثابت است و دلایلی همچون عدم کار مناسب و محدودیت برخی از رشته های تحصیلی منجر به مهاجرت می شود و از آنجائیکه یکی از پارامترهای تخصیص اعتبار جمعیت می باشد این موضوع بخش را تحت الشعاع قرار می دهد . در ادامه حجرگشت رئیس محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ضمن تشکر از بخشدار آسارا بدلیل پیگیری ها و ترتیب این جلسه ، مهمترین دلیل انحلال مدارس شبانه روزی بخش را افت آماری دانش آموزان عنوان و تأکید کرد: نسبت دانش آموزان بخش به معلم یک به چهار می باشد و همچنین آمار مدارس راهنمایی و دبیرستان زیر حد نصاب است که به این دلیل فعال بودن مدارس شبانه روزی امکانپذیر نمی باشد ولی بمنظور رفع مشکلات و رفاه اهالی بخش ، مدارس روزانه دایر است . حجرگشت با بیان اینکه مدارس روزانه دایر و تسهیلات لازم جهت حضور دانش آموزان در مدارس اعمال خواهد شد اظهار داشت : در بحث مدارس شبانه روزی در نظام جمهوری اسلامی معنی ندارد و باید دانش آموزان شبها در کنار خانواده باشند . ماحصل این جلسه : درخصوص ساماندهی واحدهای آموزشی بلااستفاده در روستاها پیرو پیگیری های قبلی جلسه ای با حضور آقای حجرگشت و مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان تشکیل و نسبت به موضوع بررسی و اتخاذ تصمیم گردد ، اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 کرج درخصوص تبدیل مدارس به مدارس خاص ( نمونه دولتی و ... ) با نظر مساعد و همکاری لازم معمول نمایند ، تسهیلات لازم برای حضور دانش آموزان در محل های پیش بینی شده تحصیلی ( سرویس و ... ) توسط آموزش و پرورش انجام گردد ، مدارس ابتدایی تا سقف 5 نفر نیز تشکیل و بالای 10 نفردانش آموز 2 معلم اختصاص یابد ، در مقطع راهنمایی در هر پایه با 5 نفر کلاس تشکیل می گردد ، درخصوص تجمیع مدارس ابتدایی احرار و شهید گریلی و مجزا نمودن از مدارس راهنمایی ، آموزش و پرورش بخش بررسی و اتخاذ تصمیم نماید ، شرح مدارس راهنمایی : کندر شهید آقایی دخترانه و شهید اسدالهی پسرانه ، شهید صالحی پورکان پسرانه ، امیرکبیر دخترانه ، شهید آسرایی پسرانه ، شهید عباسپور دخترانه ، شهدای جاده چالوس پسرانه ، رودکی دخترانه ، شهید جعفری دخترانه و شهید کلاهدوز انتقال به شهدای جاده چالوس می باشد ، شرح مدارس دبیرستان : کندر شهید آقایی دخترانه ( رشته های تجربی و انسانی ) و شهید اسدالهی پسرانه ( رشته انسانی ) ، عباسپور دخترانه در دو رشته ( انسانی بصورت متمرکز و رشته تجربی مشروط به حد نصاب بودن دانش آموز ) ، شهدای جاده چالوس پسرانه در سه رشته ( ادبی ، تجربی و کارو دانش ) ، شهید رودکی دخترانه در دو رشته ( تجربی بصورت متمرکز و رشته انسانی مشروط به حد نصاب بودن دانش آموز ) می باشد ، درخصوص تخصیص رشته های ( تجربی و انسانی ) در مدارس شهید عباسپور و شهید رودکی مشروط به حد نصاب رسیدن 5 نفر دانش آموز در هر کلاس ، رشته ای مجزا تشکیل گردد ، درخصوص برنامه های ورزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و جوانان ، اداره ورزش و جوانان بخش با آموزش و پرورش همکاری و نسبت به ارائه برنامه های پیش بینی شده اقدام نمایند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود