17 مرداد 1391
شماره خبر: 9968

گپ و گفت خبرنگاران با فرمانده انتظامی استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گپ و گفت خبرنگاران با فرمانده انتظامی استان البرز

سپیدار آنلاین: همزمان با روز خبرنگار فرمانده انتظامی استان البرز ضمن تجلیل از اصحاب رسانه در نشستی صمیمی به گپ و گفت با نماینده های رسانه های استان پرداخت.
سردارعلیرضا اکبرشاهی و همزمان با روز خبرنگار در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه ضمن تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی استان البرز به گپ و گفتی با نماینده های رسانه های مکتوب و خبرگزاریهای استانی پرداخت. در این نشست نیروی انتظامی با قرائت متنی در وصف خبرنگار و فعالیت و رسالت خبر، 17 مرداد روز خبرنگار را به کلیه فعالان عرصه خبر تبریک گفته و یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت. پخش کلیپ از فعالیت های خبرنگاران استان البرز در پوشش اخبار و وقایع حوزه انتظامی استان از دیگر بخش های این نشست بود.
اعتماد بین پلیس و اصحاب رسانه در البرز مشهود است
اکبرشاهی در این جلسه با تاکید به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه انتظامی، فعالیت خبرنگاران در انعکاس دقیق و به موقع اخبار و اطلاعات انتظامی را بسیار موثر در کاهش میزان جرم و جنایت و قانونمندی اقشار مختلف جامعه دانست. وی اظهار داشت: باورپذیری پلیس و اصحاب رسانه از یکدیگر نقشی موثر در ایجاد امنیت اجتماعی دارد و این مهم در استان البرز به صورت محسوس قابل مشاهده است. اکبرشاهی گفت: پلیس ناجا تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی شفاف و کامل و همچنین تعامل مستمر با اصحاب رسانه به کار گرفته اما در پاره ای موارد به سبب حفظ شان و آبروی سایر افراد خانواده مجرم و متهم امکان ارائه جزئیات کامل وقایع به خبرنگاران وجود ندارد. فرمانده انتظامی استان البرز از خبرنگاران خواست: با قلم و بیان خود در جهت ایجاد آرامش و امنیت و امید بخشیدن به احاد افراد جامعه قدم بردارند.
ضرورت تقویت پژوهش های آسیب شناسی جرم در البرز
اعظم کریمی سرپرست خبرگزاری مهر البرز به عنوان نماینده خبرنگاران در حوزه خبرگزاری ها در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های موجدانه نیروی انتظامی استان البرز در برقراری امنیت اجتماعی و اطلاع رسانی به موقع از رویدادها در استان گفت: خبرگزاریها و رسانه های نوشتاری استان همه تلاش خود را برای انعکاس اخبار و وقایع انتظامی به کار گرفته و تعاملی مفید و موثر در این زمینه داشته اند. وی افزود: در عرصه اطلاع رسانی به ویژه در حوزه انتظامی خبرنگاران تیترهای بسیار خوب و تاثیرگزاری را منتشر کردند که جای آنها در کلیپ تهیه شده خالی بود. کریمی اظهار داشت: هرچند در انتشار اخبار، خبرنگاران گاهی انتقاد می کنند، گاهی تعریف و تکریم کرده و گاه سکوت می کنند اما بی شک هدف همه آنها انعکاس فعالیت ها و خدمات مسئولان از طرفی و بیان معضلات و مشکلات مردم از طرف دیگر بوده و جز کاهش معضلات در استان هدف دیگری را دنبال نخواهند کرد. وی با تاکید بر اقدامات بسیار خوب و ارزنده فرماندهی انتظامی استان البرز در حوزه کاهش جرم و جنایت در سطح استان تصریح کرد: در حوزه آسیب شناسی علل جرم خیزی استان در مقایسه با سایر استانها نیازمند برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی بیشتری در استان هستیم و ریشه یابی علل رشد بزهکاری در البرز بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
اطلاع رسانی از وقایع انتظامی شهرستان های استان بیشتر شود
کریمی با اشاره به این موضوع که در انعکاس اخبار انتظامی تنها منبع موثق برای خبرنگاران سایت اطلاع رسانی ناجا است گفت: اطلاع رسانی در خصوص اخبار و وقایع انتظامی شهرستانهای استان به مانند مرکز استان کامل و به موقع صورت گیرد تا خبرنگاران بتوانند این اخبار را نیز منعکس کنند.
خبرنگاران درک کاملی از جایگاه خود داشته باشند
گودرزی مدیر بخش اخبار داخلی صدا و سیمای البرز نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران باید پیش از هر امر دیگری به شناخت کامل و درک عمیق از جایگاه ارزشمند و رسالت خطیر خود دست یابند. وی افزود: خبرنگاران به عنوان افسران عرصه اطلاعات باید اگاهی و دانش بسیار بالائی از چم و خم دنیای خبر و اطلاع رسانی داشته و در عرصه خبر وامدار هیچ شخص و ارگانی نباشند.
کارشناسی رسانه ها مورد اعتماد مسئولان نیست
گودرزی اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و این پل دو سویه است بنابراین همانطور که فعالیت مسئولان به گوش مردم و جامعه می رسد، معضلات و مشکلات جامعه نیز باید از طریق خبرنگاران به مسئولان گوشزد شود و مسئولان نیز باید به خبرنگاران و کارشناسی های رسانه ها اعتماد داشته باشند.
نماینده های رسانه های مکتوب استان و چند تن از خبرنگاران دیگر نیز ضمن قدردانی از تلاش های فرمانده انتظامی استان البرز مشکلات و موانع موجود در عرصه اطلاع رسانی به گپ و گفت پرداختند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود