29 مرداد 1393
شماره خبر: 127765

رویکرد کارمند پروری مانع شکوفایی خلاقیت در دانش آموزان می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رویکرد کارمند پروری مانع شکوفایی خلاقیت در دانش آموزان می شود


مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحقق اهداف طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی گامی موثر در جهت شکوفایی خلاقیت دانش آموزان است، اعلام کرد: متاسفانه رویکرد کارمند پروری در آموزش و پرورش مانع شکوفایی خلاقیت و تفکر کارآفرینی در دانش آموزان می شود.
همایش ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی دوره اول آموزش متوسطه با حضور مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، معاونین آموزشی و کارشناسان فرهنگی ظهر امروز در کانون امام علی (ع) برگزار شد. عظیم محبی با بیان این مطلب اظهار داشت: کیفیت بخشی به آموزش و توسعه آموزش ها مستلزم توانمندی و ایفای نقش مدیران به عنوان رهبران آموزشی است.
متاسفانه رویکرد آموزش و پرورش تا به امروز کارمند پروری بوده است
محبی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تعالی مدیریت آموزشی گامی موثر برای تحقق این مهم به شمار می رود چرا که با اجرای این طرح مدیران مدارس آموزش های لازم را در راستای کیفیت بخشی به هدف های آموزشی را فرا گرفته و از برنامه های مشاوره ای نیز بهره مند خواهند شد. این مسئول بیان کرد: با اجرای این طرح فعالیت های مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد و مدیران برنامه راهبردی برای یک سال تحصیلی خواهند داشت. محبی با بیان این که این طرح با خود ارزیابی مدیر تدوین، تبیین و عملیاتی می‌شود، افزود: در این طرح مدیران مدارس با ارتقا آموزش های خود و اجرای برنامه های مدون، آموزشگاه‌ها را بهبود و ارتقا می‌بخشند. مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش مهم ترین اهداف این طرح را نهادینه سازی نگاه تعالی بخش در فرآیند های مدیریتی و ایجاد وفاق سازمانی، ترویج اندیشه بهره گیری مثبت از خدمات راهنمایی و مشاوره ای تیم های تقویت کننده عملکرد در بین مدیران مدارس، ارایه و ترویج الگوهای مدیریتی مطلوب و تقویت و ترویج سیستم خود ارزیابی در راستای بهبود و تعالی عملکرد مدیران مدارس ذکر کرد. محبی به رویکرد های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: متاسفانه رویکرد آموزش و پرورش تا به امروز بر مبنای کارمند پروری استوار بوده است که این رویکرد مانع شکوفایی خلاقیت و تفکر کارآفرینی در دانش آموزان می شود.
تفکر کارآفرینی در دانش آموزان نهادینه شود
وی افزود: مدیران آموزشگاهی باید با بهره گیری از طرح تعالی مدیریت به سمت تغییر نگاه کارمندپروری در مدارس گام بردارند و تفکر کارآفرینی را در دانش آموزان نهادینه کنند. محبی یادآور شد: با اجرای بهینه این طرح دانش آموزان به کارآفرینان آینده تبدیل می شوند و زمینه توسعه هرچه بیشتر کشور را فراهم می کنند. این مسئول با توصیه به مدیران مدارس، بیان کرد: برای اجرای بهینه طرح مذکور، مدرسه باید به یک سازمان یادگیرنده – دربرگیرنده تبدیل شود ، سازمانی که در آن همه اعضا با یکدیگر تعامل و همکاری پیوسته دارند و در راستای تحقق یک هدف مشخص تلاش می کنند. مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مدرسه از دیگر اقداماتی است که زمینه تحقق هرچه بیشتر طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی را فراهم می آورد لذا از مدیران انتظار داریم که با برنامه ریزی زمینه مشارکت هرچه بیشتردانش آموزان را در فعالیت های مدارس فراهم آورند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود