4 شهریور 1393
شماره خبر: 128118

نمایش سه اثر در نخستین روز چهارمین جشنواره تئاتر البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمایش سه اثر در نخستین روز چهارمین جشنواره تئاتر البرز


چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز از عصر دوشنبه با نمایش سه اثر در دو بخش اجرا برای عموم و اجرای داوری در پلاتوهای رودکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز شد.
پس از سه دوره برگزاری تئاتر استانی در البرز، بار دیگر هنرمندان تئاتر استان گرد هم آمدند تا چراغ های خانه تئاتر را روشن و مردم و دوستداران این هنر را به تماشای اثاری متفاوت و دیدنی دعوت کنند. در این جشنواره که طی چهار روز ادامه دارد، 9 اثر در دو بخش اجرای عموم و اجرای داوری به روی صحنه می روند تا مردم و اساتید فن به تماشای این آثار بنشینند و برگ دیگری از تئاتر البرز ورق بخورد. پلاتوهای رودکی، سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن تئاتر شهر برای اجرای این نمایش ها در نظر گرفته شده است. چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز از عصر دوشنبه با اجرای سه اثر در کرج آغاز شد. در این روز سه اثر با نام های "گندم" به کرگردانی علیرضا معروفی، "هتل اران" عباس طاهرخانی و "بازی زندگی" به کارگردانی احسان فلاحیان به روی صحنه رفتند. ابراهیم شریفی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در حاشیه آغاز به کار جشنواره چهارم در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز از سوم شهریور آغاز شده و تا ششم همین ماه ادامه دارد. وی گفت: طی این جشنواره در مجموع 9 تئاتر در پلاتوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، پلاتو رودکی و سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود. وی افزود: نریمان، سیارود، اوه ببخشید آقای چخوف، گندم، هتل ایران، مزادر، دویدن در میدان تاریک مین، بازی زندگی و من یک قهوه می خواهم آثاری هستند که پس از بازبینی نهایی هیئت داوران به مرحله اجرای عموم در این جشنواره راه یافته اند. شریفی اظهار داشت: علاقه مندان می توانند با توجه به جدول زمان بندی آثار، در محل اجرای نمایش حاضر شده و از دیدن بهترین آثار هنرمندان حوزه نمایش استان لذت ببرند. این مسئول ادامه داد: این آثار در چهار سانس 15:30الی 16:30 ، 17الی 18، 18:30الی 19:30 و 20 الی 22 به روی صحنه می روند. معاون هنری – سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: هر یک از این آثار در نهایت دو اجرا خواهند داشت که یک اجرا برای عمومی و اجرای دیگر برای داوری است.
شریفی اضافه کرد: علاقه مندان برای خرید بلیت نمایش های این جشنواره می توانند به تئاتر شهر کرج و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز مراجعه کنند. وی در پایان گفت: درآمد حاصل از فروش بلیت های این جشنواره به موسسه محک اهدا خواهد شد. جدول اجرای چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز 93 به این شرح است:
سه شنبه 4 /6 /93 دو کار "دویدن در میدان تاریک مین" و " مزادر" به روی صحنه می روند. نمایش "دویدن در میدان تاریک مین" به کارگردانی هخا بازرگان در دو سانس 15 و 30 دقیقه و 17 در پلاتوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه می رود. نمایش "مزادر" به کارگردانی کوروش خزاعی اصل در دو سانس 17 تا 18 و 18 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در سان تئاتر شهر کرج اجرا می شود. چهارشنبه 5 / 6 / 93 نمایش های "اوه ببخشید آقای چخوف" با کارگردانی مشترک میلاد کیایی و امیر حسینی و " من یک قهوه میخواهم" به کارگردانی فرانک فروتن اجرا می شود. نمایش "اوه ببخشید آقای چخوف در سانس های 15 و 30 تا 16 و 30 دقیقه و 17 تا 18 در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایش "من یک قهوه میخواهم" در 17 تا 18 و 18 و 30 تا 19 و 30 دقیقه در پلاتو رودکی به روی صحنه می روند. روز پنجشنبه نیز با دو نمایش و چهار اجرا، بخش اجرای چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز به پایان می رسد. در این روز دو نمایش "نریمان" به کارگردانی ندا قربانیان در سانسهای 15 و 30 تا 16 و 30 دقیقه و 17 تا 18 در پلاتوی رودکی و "سیارود" سینا شفیعی در سانسهای 17 تا 18 و 18 و 30 تا 19 و 30 دقیقه در پلاتوی اداره کل فرهنگ و ارشاد دوستداران هنر تئاتر را به تماشا دعوت می کنند.
در تمام نمایش ها، سانس نخست برای عموم و سانس دوم برای داوری اعلام شده است. جلسه نقد و بررسی نیز در پایان اجراهای هر روز برگزار می شود. اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز روز جمعه 7 شهریور 93 ساعت 16 و 30 دقیقه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و پرونده جشنواره چهارم بسته می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود