26 آبان 1393
شماره خبر: 131911

جلوه ای دیگر از ایثار خیران در کرج نمایان شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جلوه ای دیگر از ایثار خیران در کرج نمایان شد


هنرستان کار و دانش خیر ساز حضرت زینب (س) امروز بار دیگر با نیک اندیشی خیران در منطقه کمالشهر کرج افتتاح شد.
آیین افتتاح بزرگترین مدرسه خیر ساز استان البرز به نام هنرستان حضرت زینب (س) در منطقه کمالشهر واقع در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و خیران نیک اندیش استان البرز برگزار شد. این هنرستان که با همت و تلاش برادران سلیمانی ساخته و تجهیز شده است در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیربنای سه هزار و ۱۵۰ متر مربع واقع و دارای هشت کلاس درس، ۱۲ سالن کارگاه، ۱۳ اتاق اداری و یک سالن نمازخانه می باشد. برای این هنرستانی خیر ساز اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان صرف شده و علی رغم اینکه کلنگ این مدرسه چند سال گذشته بر زمین زده شده بود به دلیل وجود معارض ساخت آن به تاخیر افتاده و سرانجام عملیات احداث هنرستان حضرت زینب (س) در سال ۹۱ آغاز و امروز به صورت رسمی افتتاح شد.
ارتباط تحصیل با شغل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی
خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پروش استان البرز نخستین سخنران این آیین در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اینکه امروزه مهمترین رکن توسعه پایدار و همه جانبه آموزش و پرورش است، گفت: اگر کشوری خواهان رشد، توسعه و تعالی است باید از شاهراه آموزش و پرورش گذر کند. وی ادامه داد: آموزش و پرورش سازنده فرهنگ عمومی و اقتصاد کشور است و در مقطع متوسطه نیز باید به هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش به لحاظ تاثیر گذاری در اشتغال توجه ویژه شود. ساکی با بیان اینکه خیران متمولانی هستند که قبل از ثروت مادی از ثروت تفکر و عقل بهره مند شده اند، تصریح کرد: خیران مدرسه ساز با نگاه والای خود به ساخت مهمترین نیاز جامعه می پردازند و از سویی دیگر هنرستان های را که یکی از نیازهای مهم در جامعه است مورد توجه قرار می دهند. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان اظهار داشت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی جهت گیری شغلی و ارتباط تحصیل با شغل است که این امر مهم می تواند از پایه هنرستان ها شکل بگیرد.
خیران اهتمام ویژه در خصوص مدارس ناحیه ۴ داشته باشند
در ادامه علی بهرامی مدیر کل نوسازی مدارس استان البرز نیز در سخنان کوتاه خود هنرستان حضرت زینب (س) را یکی از بزرگترین مدارس خیر ساز در استان البرز نامید و گفت: این مدرسه علی رغم وجود معارض و مشکلات فراوان با همکاری شورای شهر و شهرداری کمالشهر و هم چنین تلاش های خیران امروز به بهره برداری رسیده است. وی اعلام کرد: منطقه کمالشهر یکی از مناطقه محروم استان البرز به شمار می رود و فضای فیزیکی مدارس در این منطقه پر جمعیت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد از این رو از خیران تقاضا می شود در ساخت مدرسه در این منطقه اهتمام ویژه داشته باشند. مدیر کل نوسازی استان البرز افزود: در حال حاضر ۳۰۰ دانش آموز دختر در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند اما با توجه به تراکم جمعیتی در این منطقه برای سالهای آینده پیش بینی داوطلبی ۶۰۰ دانش آموز برای تحصیل در این هنرستان می شود. بهرامی در پایان اظهار داشت: فضای فیزیکی یکی از مشکلات جدی در آموزش و پرورش البرز به شمار می رود و با توجه به اینکه ۱۱۰ هزار مسکن مهر نیز در البرز وجود دارد و اعتبارات دولتی نیز برای ساخت فضای فیزیکی کافی نیست از خیران درخواست می شود مانند همیشه به یاری اموزش و پرورش و نوسازی بشتابند.
نباید به بودجه های دولتی اکتفا کرد
محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه البرز از لحاظ جمعیتی و تراکم جمعیت در شرایط ویژه قرار دارد، گفت: جمعیت البرز از مرز دو و نیم میلیون نفر گذشته است و باید جمعیت ۵۰۰ هزار نفری مسکن مهر را نیز به این آمار افزود. وی ادامه داد: نمایندگان مجلس هیچ گاه خود را از مجموعه اموزش و پرورش مجزا نداسته همواره حامی آنها بوده اند. نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش در استان البرز بسیار فراوان است و در حال حاضر ۱۲۵ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی می باشد از سویی به طور قطع دولت نمی تواند اعتباری در این خصوص در نظر بگیرد از این رو باید از امکانات سرمایه گذاری داخلی و حمایت خیران در این زمینه بهره گرفت. کولیوند در خصوص هزینه های انشعابات مدارس نیز تصریح کرد: با رایگان شدن این هزینه ها امکان عدم کنترل مصرف وجود دارد و باید پیش بینی هزینه های در نظر گرفته شود و نمایندگان مجلس نیز پیگیر این موضوع خواهند بود. وی در پایان گفت: خیران برای ساخت و تجیهز مدارس هزینه های هنگفتی را صرف می کنند و توصیه می شود دانش آموزان در حفط و نگهداری مدارس خود تلاش کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود