12 آذر 1393
شماره خبر: 132940

استان البرز آماده استقبال از زائران پیاده اربعین حسینی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استان البرز آماده استقبال از زائران پیاده اربعین حسینی است


ستاد اربعین استان البرز با همت سازمان تبلیغات اسلامی این استان به منظور تدوین برنامه فرهنگی جهت زائران پیاده کربلای معلی بیش از 2هزار بسته فرهنگی در نظر گرفته است.
چند روزی به اربعین حضرت اباعیدالله حسین(ع) نمانده است و این در حالی است، که شور عزای حسینی بار دیگر در اکناف و اطراف زمین طنین انداز شده است.
در این میان مردمانی با عزم ارادت و تعزیت به حضرت ولی عصر(عج) با پای پیاده قصد زیارت حرم و بارگاه امام شهیدان را در کرب و بلای معلی کربلا را دارند، و با لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرانی» هم دردی خود را به اسرای دشت کربلا بیان می کنند. حجت الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در خصوص ویژه برنامه های فرهنگی این سازمان به منظور زائران پیاده ای که از از این استان عبور می کنند، اظهار کرد: ستاد اربعین استان البرز با مدیریت سازمان حج و زیارت این استان ویژه برنامه هایی را به منظور اربعین حسینی در نظر گرفته است، و سازمان تبیلیغات استان مسئولیت تدوین پکیج های فرهنگی را به منظور تغذیه فکری و روحی زائران در نظر گرفته است. به گفته مسعودی، توزیع بیش از 2 هزار بسته فرهنگی در قالب زیارت اربعین با تصویری از مقام معظم رهبری بر صفحه جلد آن که به صورت جیبی تهیه شده است، در اختیار زائران پیاده امام حسین (ع) قرار خواهد گرفت. این مسئول در خصوص اعلام هیئات مذهبی استان به منظور برپایی موکب های عزاداری تصریح کرد: بسیاری از هیئات مذهبی استان متقاضی برپایی موکب های عزاداری به رسم مردم عراق بودند، اما بنابر اعلام از پیش تعیین شده در سطح کشور هفت موکب در نظر گرفته شده است، که شامل استان البرز نمی شود. وی ادامه داد: از این رو برنامه پذیرایی از زائران کربلا که از این استان عبور خواهند کرد، تدارک دیده شده است.
اعزام بیش از 450 مبلغ در ایام صفر در سطح استان البرز
حجت الاسلام مسعودی گفت: ماه صفر ماه رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی بن موسی رضا(ع) است، از این رو این سازمان اعزام بیش از 450 مبلغ و مبلغه را در سطح استان در نظر گرفته است. مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: بنا به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان البرز تجمع مردم ولایت پذیر استان البرز در روز اربعین در مصلی های این استان برگزار می شود، که در حقیقت مانور عظیم قدرت نرم شیعیان خواهد بود. در پایان این مسئول با تامل بر اهمیت نماز به عنوان یکی از محورهای شاخص واقعه عاشورا تاکید کرد: زائران پیاده کربلا، هم چنین اجتماع کنندگان روز اربعین متوجه برگزاری پرشکوه نماز جماعت در این روز باشند و از آن غفلت نکنند .




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود