8 دی 1393
شماره خبر: 134480

جلسه کارگروه تخصصی حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان البرز برگزارشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جلسه کارگروه تخصصی حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان البرز برگزارشد


سرپرست معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری نشست تخصصی حوزه معاونت آموزش ابتدایی با مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت متبوع خبر داد.
جعفر مقیمی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری نشست تخصصی حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی با مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت متبوع خبر داد و گفت :جلسه کارگروه تخصصی حوزه معاونت آموزش ابتدایی درروزشنبه مورخ 6/دی ماه با حضورخسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مدیر کل دفتر آموزش دبستانی، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی،معاونین آموزش ابتدایی ،کارشناس مسئولین آموزش ابتدایی و کارشناسان تکنولوژی و گروههای آموزشی مناطق و شهرستان های استان البرز برگزار شد . در این نشست ابتدا مقیمی سرپرست آموزش ابتدایی به معرفی بیشتر استان البرز پرداخته و گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی در سطح استان را ارائه نمودند . در ادامه خسروساکی مدیر کل استان البرز؛ درخصوص تلاش در جهت ارتقای کیفیت آموزش و فعالیت های آموزشی؛ لزوم نگرش سیستمی به آموزش و پرورش و تقویت عملیات درون سیستمی برای بهبود برون دادها و اهمیت ابتدایی به عنوان پایه و اساس برنامه های تعلیم و تربیت به ایراد سخن پرداخت.
ساکی گفت: توجه به تقویت دانش ، نگرش و مهارت ها به عنوان سرمایه های اصلی و اهتمام بیشتر به فرایندها و عملکرد درو نداد سیستم آموزش و پرورش با هدف استخراج گنج درونی انسانها وتوجه به سرلوحه قرار دادن مدیریت علمی در اجرای فعالیت ها با هدف بهبود عملکرد سازمانی باید در دستور کار قرار گیرد. مدیرکل اموزش وپرورش استان البرز در ادامه برایجاد شوق تغییر در خود و توجه به تغییر در حوزه دانشی ،نگرشی و مهارت های فردی و ارائه گزارشی از عملکرد دوره ی ابتدایی در طرح های انسداد مبادی بیسوادی ، افزایش پوشش تحصیلی ، ارتقاء کیفیت کلاس های چند پایه ، اجرای طرح ارزشیابی توصیفی، اجرای طرح جابربن حیان ، دانش آموزان پایه اول با تجربه ی پیش دبستانی و...تاکید کرد. در ادامه صادق پور مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت متبوع پس از استماع چالش ها و مشکلات دوره ی ابتدایی از دیدگاه معاونین آموزش ابتدایی ، در یک فضای کارگاهی با طرح پرسش « برای دستیابی به نتایج مطلوب تردر امر آموزش و پرورش چه باید کرد ؟»به بیان چگونگی برخورد با مسائل و چالش ها پرداخت و ضمن اشاره به مهمترین موانع ذهنی ،توجه به خلق ایده های نو از طریق همدردی ، همفکری ،همدلی و همکاری را که حاصل آن مشارکت خواهد بود مورد تاکید قرار داد.




منبع:پانا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود