13 دی 1393
شماره خبر: 134811

دیدار استاد خوشنویسی با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دیدار استاد خوشنویسی با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی


استاد غلامحسین امیرخانی اظهار کرد:در طول چند دهه فعالیت خود در رشته خوشنویسی شاهد جابه جایی تعداد زیادی ازمسوولان کلان فرهنگی کشور بوده ام.
وی بیان کرد:در طول عمر هنری شاهد جابه جایی 14 وزیرفرهنگ و ارشاد بوده ام که هریک با ورود به این حوزه خط مشی را دنبال نمود که با خط مشی های مدیران قبلی تطابق چندانی نداشت . وی تصریح کرد: اگربه جای پگیری اهداف همواره درگیرتعویض مدیران باشیم ناچار می شویم راه های رفته را مجددا برگشته و یک تجربه را چندین بار تکرار کنیم .
وی خاطر نشان کرد: توسعه و تعالی حوزه فرهنگ درگرو برنامه ریزی هایی است که اجرا کردن و مشاهده نتیجه آنها گاه چندین سال زمان می برد. وی افزود:جابه جایی مداوم مدیران کلان بخش فرهنگ و هنرکشور نتیجه ای جز تخریب بدنه و عقب ماندگی این حوزه را درپی ندارد. وی ادامه داد: مدیران ارشد حوزه فرهنگ و هنرکشورهایی که حرفی برای گفتن دارند و با هجمه های تبلیغاتی خود توانتسته اند فرهنگ خود را به سایر کشورها تزریق کنند معمولا برای چندین سال درصندلی خود باقی مانده و با زیر بم مسائل آشنا شده اند و به همین دلیل می توانند با شناخت شرایط و فضا برنامه ریزی های مناسبی برای پیگیری اهداف خود صورت دهند . امیرخانی تاکید کرد:با توجه به هجمه های جدی برخی کشورها در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مسوولان باید از حد شعار و وعده و وعید پافراترگذاشته و به طور ملموس و واقعی ازحوزه فرهنگ و هنر حمایت کنند . این استاد برجسته خوشنویسی اضافه کرد: فرهنگ شیشه عمر هرجامعه است و در حقیقت هویت یک ملت را تشکیل می دهد بنابراین هرکس به فراخور توان خود باید ازآن صیانت کند. این هنرمند برجسته کشور ابراز کرد: مدیران نباید فراموش کنند که مسوولیتی که بر دوش آنها نهاده شده امانتی بیش نیست و باید حق امانت را به بهترین شکل ادا کنند چون آیندگان رفتار و عملکرد امروز آنها را مورد قضاوت قرار می دهند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود