27 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7056

تدوین اطلس فرهنگی اولویت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سال جاری

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تدوین اطلس فرهنگی اولویت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سال جاری

سپیدار آنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: مهمترین هدف و اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سال جاری تدوین اطلس و سند چشم انداز فرهنگی استان است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، مجتبی ابراهیمی در اولین نشست مطبوعاتی خود با بیان این مطلب گفت:‌علی رغم وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در بخش فرهنگ استان تدوین اطلس فرهنگی هنوز به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسیده است.وی خاطر نشان کرد:‌سند چشم انداز فرهنگی البرز در حقیقت نقشه فرهنگی استان تلقی می شود که افق اقدامات فرهنگی در سال های آتی را مشخص می نماید. وی در ادامه بر تدوین هر چه سریع تر نقشه فرهنگی استان تاکید کرد و افزود: با تدوین این نقشه ایجاد زیر ساخت های بخش فرهنگ و هنر استان با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد:هر چند با استانی شدن البرز اقدامات فرهنگی و هنری مناسبی انجام شده و این حوزه با رشد چشم گیری مواجه بوده است اما ظرفیت ها و پتانیل های بخش فرهنگ و هنر استان بیش از وضعیت موجود است. وی ادامه داد: باید با فراهم کردن امکانات و زیر ساخت های لازم زمینه برای به فعلیت رسیدن استعداد ها و ظرفیت های هنری البرز ایجاد شود.
دستگاه ها فعالیت های فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار دهند
ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: انجام فعالیت های فرهنگی تنها وظیفه ارشاد و ادارات تابعه آن نیست بلکه تمامی دستگا ه ها انجام فعالیت های فرهنگی را باید در برنامه های کاری خود قرار دهند. وی خاطر نشان کرد:‌ مهاجر پذیری بالا وهمچنین تنوع جمعیتی در استان البرز باعث شده ضرورت توجه به بخش فرهنگ و هنر و تدوین برنامه های فرهنگی برای گروه های مختلف قومیتی دراین استان بیش از سایر استان ها ضرورت پیدا می کند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: امید است با تصمیمات مناسب شورای فرهنگ عمومی به عنوان کلانترین مجموعه ای که متولی بخش فرهنگ استان است روز به روز شاهد توسعه و تعالی حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم .
تعهد به خدمت جهت تعالی هنر استان
ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تقدیر از قادر آشنا به عنوان مدیر کل پیشین این اداره گفت: کار فرهنگی فعالیتی پیوسته است که با جابه جایی مدیران متوقف نمی شود بلکه مدیران فرهنگی هر استان در حقیقت تکمیل کننده اهداف از قبل تعیین شده دراین حوزه هستند و هر مدیر با اتمام دوران خدمتش رسالت پیگیری اهداف فرهنگی را به فرد دیگری که در این جایگاه قرار می گیرد می سپارد. وی خاطر نشان کرد: به عنوان مدیر جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از هیچ اقدامی برای تعالی هنر و فرهنگ استان البرز که همسو با آرمان های انقلاب و ولاینت فقیه باشد فروگذار نخواهم بود و تا زمانی که در این سمت قرار دارم برای تحقق اهداف این حوزه تلاش خواهم کرد.
ضرورت همکاری دستگاه ها برای بهبود وضعیت حجاب
وی در ادامه این نشست در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر نامناسب بودن وضعیت حجاب در استان گفت: تعدیل وضعیت حجاب کار یک دستگاه به طور مجزا نیست و نمی توان گفت که ارشاد یا نیروی انتظامی به تنهایی متولی این امر است بلکه همه دستگاه ،ادارات و حتی خود مردم باید در این حوزه مسئولیت پذیر باشند. وی تصریح کرد:در اسلام یا بی حجابی وجود دارد یا حجاب کامل و مساله ای به نام بد حجابی تعریف نشده است بنابراین باید زمینه ای برای ایجاد حرکت به سمت حجاب واقعی اسلامی در استان ایجاد شود.وی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در بین اقشار مختلف را یکی از راه های تحقق این هدف دانست. ابراهیمی در پایان به برنامه های مشخص شده برای بهبود وضعیت نشریات محلی استان اشاره کرد و افزود: سیاست این اداره برای حمایت از نشریات محلی استان همسو با سیاست های وزارت ارشاد اسلامی است و حمایت های مادی و معنوی از نشریات محلی همسو با مصوبات تعیین شده در این زمینه انجام خواهد گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود