3 آبان 1391
شماره خبر: 13858

درصد بیکاری نابینایان بیش از اقشار دیگر جامعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

درصد بیکاری نابینایان بیش از اقشار دیگر جامعه است

سپیدار آنلاین: مدیرکل بهزیستی البرز نبود فرصت های شغلی مناسب برای نابینایان در جامعه را مهمترین معضل آنها دانست و گفت: درصد بیکاری نابینایان بیش از دیگر اقشار جامعه است.
مرتضی مکاریان مهمترین معضل نابینایان در جامعه را نبود فرصت های مناسب شغلی در جامعه برای این قشر دانست و گفت: در حال حاضر درصد بیکاری نابینایان در جامعه خیلی بیشتر از اقشار دیگر است. وی اظهار داشت: درحالی که روشندلان در زمینه های علمی و تحصیلی موفقیت های بزرگی کسب کرده اند متاسفانه اغلب بیکار یا در پر پیمانه در قالب اپراتور به کار گرفته می شوند. وی اظهار امیدواری کرد: با مصوبه جدید دولت در خصوص اشتغال نابینایان، وضعیت شغلی این قشر در کشور و در استان البرز بهبود پیدا کند. مکاریان ارائه تسهیلات خود اشتغالی به نابینایان را یکی از برنامه های اشتغالزایی برای نابینایان در استان البرز برشمرد و گفت: از سوی دولت در این زمینه اعتبار ویژه ای به استان اختصاص یافته است. وی تامین مسکن روشندلان را از دیگر برنامه های در دستور کار بهزیستی ذکر کرد و افزود: افراد واجد شرایط بزودی می توانند واحد های مسکونی خود را تحویل بگیرند. تسهیل در تردد از دیگر مشکلات نابینایان در این استان است که مکاریان به آن اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری های البرز این امر در اولویت کاری قرار گرفته است.
وی تعداد نابینایان و افرادی که با اختلالات شدید بینایی مواجه هستند را در استان البرز هزار و ۶۳۵ نفر ذکر کردو افزود: از این تعداد هزار و ۳۷۸ نفر در شهرستان کرج ساکن هستند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود