22 مهر 1391
شماره خبر: 13115

جشن بزرگ روشندلان برگزار شد روشندلان البرز نيازمند همدلي

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 جشن بزرگ روشندلان برگزار شد روشندلان البرز نيازمند همدلي

سپیدار آنلاین: به مناسبت روز جهانی نابینایان و به همت بهزیستی شهرستان کرج، جشن بزرگ روشندلان در باشگاه میلاد برگزار شد .
به همت اداره بهزيستي البرز جشن بزرگي براي روزشندلان استان برگزار شد. مدیر كل بهزیستی استان البرز در اين مراسم گفت: با مصوبه جدید دولت ،شرایط اشتغال برای نابینایان جویای كار كشور از جمله دراین استان بهبود می یابد. 'مرتضی مكاریان در آیین تجلیل از دانشجویان ممتاز نابینا در باشگاه میلاد كرج،افزود: نبود فرصت های شغلی مناسب یكی از مشكلات روشندلان است كه با ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت برای اشتغال آنان چاره جویی خواهیم كرد. وی با اشاره به اینكه درصد بیكاری نابینایان از دیگر اقشار مختلف جامعه بیشتر است ،اظهار كرد: این درحالی است كه روشندلان در زمینه های علمی و تحصیلی موفقیت های بزرگی كسب كرده اند. این مسوول گفت: ارایه تسهیلات خود اشتغالی یكی از برنامه های اشتغالزایی برای نابینایان در استان البرز است كه از سوی دولت در این زمینه اعتبار ویژه اختصاص یافته است . مكاریان، تامین مسكن روشندلان را از دیگر برنامه های در دستور كار بهزیستی ذكر كرد و ادامه داد : افراد واجد شرایط بزودی می توانند واحد های مسكونی خود را تحویل بگیرند. مدیر كل بهزیستی استان البرز تسهیل در تردد را از دیگر مشكلات نابینایان در این استان دانست و خاطر نشان كرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با شهرداریهای البرز این امر در اولویت كاری قرار گرفته است. وی تعداد نابینایان وافرادی كه با اختلالات شدید بینایی مواجه هستند را در استان البرز یك هزار و 635 نفر ذكر كردو افزود:ازاین تعداد یك هزار و 378 نفر در شهرستان كرج ساكن هستند.
حمیدکریمی: برای خود و مسئولین متاسفم که هیچ حمایتی از روشندلان صورت می گیرد
در حاشیه این مراسم، رییس مجمع امور صنفی کرج در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری البرز، ضمن اشاره به استعدادهای بالقوه نابینایان، بیان کرد: برای خود و مسئولین کرج متاسف هستم که باوجود چنین استعدادهایی، هیچ حمایتی از نابینایان صورت نمی گیرد. حمید کریمی با تاکید بر این مطلب که" نابینایان کرج مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند" عنوان کرد: تمایل دارم جشن بزرگی توسط اصناف برای نابینایان برگزار شود و از خیرین دعوت کنیم تا با مشاهده استعدادها و توانایی های روشندلان، حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.
لازم به یادآوری است: یکی از نابینایان از مکاریان مدیرکل بهزیستی استان البرز خواستار شد تا به وعده هایی که هنوز انجام نشده، عمل کند. امنيت روشندلان را تامين مي كنيم
فرمانده نیروی انتظامی کرج در این مراسم ضمن تبریک روز نابینایان، امنیت روشندلان را ضروری خواندو اظهار داشت: نیروی انتظامی اقدامات لازم را جهت امنیت نابینایان انجام خواهد داد و امیدوارم بتوانیم با این کار مشکلات این عزیزان را کاهش دهیم. سرهنگ خیرخواهان هدیه ای را از طرف نیروی انتظامی به روشندلان حاضر در این مراسم اهدا کرد. در پایان این مراسم از 11 روشندل فارغ اتحصیل و همچنین زوج های نابینا تقدیر شد.



منبع: شبکه خبری البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود