11 اسفند 1393
شماره خبر: 138592

جبهه هنرمندان انقلابی برای مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جبهه هنرمندان انقلابی برای مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل شود


جانشین معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه هنرمندان انقلابی باید در یک مجموعه در کنار هم باشند، گفت: این هنرمندان باید در یک مجموعه به صورت جبهه‌ای عمل کنند تا در مقابل تهاجم فرهنگی موفق شویم.
علیرضا افشار با بیان اینکه تهدیدات نرم دشمن در عرصه‌های مختلف علیه نظام ما به صورت گسترده وجود دارد، اظهار داشت: دشمن در زمینه سیاسی و بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به نظام فعالیت می‌کند. وی با بیان اینکه دشمن در عرصه‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی نیز به دنبال ضربه زدن به کشور ما است، خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه اجتماعی سبک زندگی غربی را تبلیغ می‌کند و در زمینه علمی، مهاجرت اندیشمندان ما را دنبال می‌کند. جانشین معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی نیز با تحریم‌ها و ترویج استفاده از کالاهای خارجی به دنبال تضعیف کشور ما است، تصریح کرد: در همه زمینه‌ها تبلیغات و جنگ نرم دشمن علیه ما وجود دارد.
افشار با بیان اینکه مهمترین گروه‌هایی که می‌توانند در مقابل تهدیدات دشمن مقاومت و مقابله کنند هنرمندان و اهالی رسانه هستند، گفت: هنرمندان و اهالی رسانه با ابزاری که در اختیار دارند می‌توانند پیام خود را به جامعه برسانند و آن‌ها را مقاوم کنند. وی با بیان اینکه مصونیت‌‌سازی در جامعه با ارتقا فرهنگ عمومی ممکن است، گفت: با "بگیر و ببند" مقامات انتظامی و قضایی راه به جایی نمی‌بریم البته این به آن معنا نیست که اقدامات نظامی و قضائی لازم نیست. جانشین معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در زمینه ارتقا فرهنگ عمومی مسئول هستند، اظهار داشت: صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و غیره در این زمینه مسئول هستند.
افشار با بیان اینکه ممکن است هر کدام از این دستگاه‌ها ضعف و کاستی نیز داشته باشند، خاطرنشان کرد: ارزیابی و نقد و بررسی اقدامات این دستگاه‌ها از عهده یک مجمعی بر می‌آید که به صورت کارشناسی و به دور از هر حب و بغض به این موضوع رسیدگی کند تا ضعف‌ها شناخته شده و از بین برود. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسه با هیئت دولت یک خط مشی را تعیین کردند، گفت: ایشان فرموده‌اند از بیت‌المال برای افرادی که سابقه سوء دارند و مخالف نظام هستند نباید هزینه شود. جانشین معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح افزود: هزینه تنها شامل مسائل مالی نمی‌شود بلکه شامل حمایت معنوی نیز است و نباید از آثاری که علیه ارزش‌های ما است حمایت شود. افشار با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر توسط رسانه‌ها با رصد اجرای خط مشی مقام معظم رهبری توسط دستگاه‌ها اجرا شود، گفت: رسانه‌ها اگر دیدند در جائی خلاف خط مشی و راهبردی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند کاری انجام می‌شود آن را به نقد بکشند. وی با اشاره به اینکه همه هنرمندان انقلابی باید در یک مجموعه در کنار هم باشند، اظهار داشت: هنرمندان دلسوزی که طرفدار نظام و انقلاب هستند باید در یک مجموعه به صورت جبهه‌ای عمل کنند. افشار ادامه داد: روزی که بتوانیم جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را تشکیل دهیم روز توفیق ما خواهد بود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود