31 فروردین 1394
شماره خبر: 140641

همایش آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در البرز آغازشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

همایش آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در البرز آغازشد


همایش آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه دانش آموزاندر مجتمع آموزشی پسران باغچه بان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج آغاز شد.
حسن نوروزی رییس آموزش و پرورش اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز آگاه سازی دانش آموزان مقطع متوسطه عادی و استثنایی با آسیب های مواد مخدر و فضای سایبری را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد. وی با اشاره به اینکه این همایش به صورت کارگاه آموزشی بوده، افزود: والدین دانش آموزان استثنایی، مربیان پرورشی، مشاورین مدارس استثنایی و مراقبین سلامت این مدارس از دیگر مخاطبان این همایش هستند. این همایش در آستانه هفته سلامت و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، اداره آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و پلیس فتا استان البرز به مدت چهار روز ادامه دارد.
برگزاری نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز برگزار شده است. رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: آموزشهای ما درآموزش وپرورش به صورت رشد مدار می باشد که مطابق این رویکرد آموزش مهارتهای ' خودمراقبتی' به تناسب دوره های سنی به کودکان ونوجوانان ارایه می شود. وصی الله شاهمرادی افزود: دراین نمایشگاه ضمن به نمایش گذاشتن بنرهای آموزشی وتابلو های آموزنده درخصوص انواع موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی ،کارگاههای ویژه ای باحضور اساتید وکارشناسان مجرب درخصوص مهارتهای زندگی ، پیشگیری اولیه ازاعتیاد ، آشنایی با بیماری ایدز(HIV) برگزار می شود. وی اظهار داشت: همچنین یک کارگاه مربوط به شعارجهانی بهداشت باعنوان' امنیت غذایی ازمزرعه تا سفره' برای دانش آموزان برگزار می شود و طی این نمایشگاه به سوالات دانش آموزان ووالدین درزمینه های مختلف پیشگیری ازآسیب های اجتماعی درکارگاههای ویژه ای پاسخ داده می شود. شاهمرادی آموزش فراگیری مهارت های مختلف در سنین مختلف را از جمله برنامه های این آموزش ها دانست و اضافه کرد: افزایش تعلق ودلبستگی، یادگیری عاطفی و تصمیم گیری، مهارتهای اجتماعی وخود-کنترلی، مهارتهای تحصیلی واحساس تعلق به مدرسه ومهارتهای مراقبت ازخود از جمله این آموزش ها است. نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مدت یک هفته ادامه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود