20 آبان 1391
شماره خبر: 14722

فرهنگ کتاب خوانی باید از سنین پایین آغاز شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فرهنگ کتاب خوانی باید از سنین پایین آغاز شود

سپیدار آنلاین: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی وظیفه همگانی است و باید از سنین پایین آغاز شود.
رمضانعلی محسنی پیش از خطبه های نماز جمعه که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: معلمان به ویژه مربیان در آموزش و پرورش نقش اساسی در تشویق دانش آموزان به کتاب خوانی دارند و باید توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی از سنین پایین آغاز شود. وی ادامه داد: در این راستا خانواده ها نیز مهم ترین تاثیر را در ترغیب فرزندان به کتابخوانی دارند. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز تصریح کرد: کودکان از سنین پایین آموزش ها و عادت ها را بیشتر پذیرا هستند بنابراین مهم ترین برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از سنین پایین در نظر گرفته شود. محسنی افزود: کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود و این امر بر عهده تمام دستگاه های مربوطه استان است.
توسعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه همگانی است
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه همگانی است، اضافه کرد: آموزش و پرورش، رسانه های گروهی، مسئولان کتابخانه از جمله دستگاه و ارگان هایی هستند که در این مسیر می توانند کمک کنند. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز اظهار داشت: اداره کل کتابخانه های استان البرز نقشه راهی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه ترسیم کرده است. محسنی گفت: همه شهروندان در خانه کتاب دارند خواهش میکنم اگر شهروندی کتابی را لازم ندارد به کتابخانه هدیه دهد و کتاب جدید مورد نیاز خود را دریافت کند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود