27 مرداد 1394
شماره خبر: 147437

ارتقاء فرایند یاددهی و یادگیری راهبرداصلی آموزش وپرورش است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 ارتقاء فرایند یاددهی و یادگیری راهبرداصلی آموزش وپرورش است


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:راهبرداصلی آموزش وپرورش ارتقاء کیفیت است یکی از این ابعاد ارتقاء مدیریت آموزشگاهی وکیفت دهی ویادگیری است.
علی زرافشان در اختتیامه یازدهمین جشنواره کشوری روشهای فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی 3 رشته علوم تجربی که به میزبانی استان البرز برگزار شداظهارداشت:معلم عامل اصلی پیشرفت واثربخش در مدرسه می دانند؛نقش معلم بعنوان هدایت کننده و موثرترین عنصر در تحقق نظام تعلیم وتربیت است و گروه های آموزشی یک حرکت در نظام تعیلم وتربیت است. زرافشان با اشاره به اینکه توجه به معلم توجه به فرایند یادگیری است افزود:برای ارتقاء مدیریت خودباید برنامه داشت. این مقام مسئول گفت:اگر دبیرخانه در بحث تعریف یادگیری دقیق تر باشند به یکی از خواسته های سند تحول توانسته اند پاسخ مثبت بدهند. وی بیان کرد: موثرترین روش برای یادگیری به اشتراک گذاشتن مطالب است نکته اصلی در درس پژوهی یادگیری از طریق هم فکری و هم پویی است.
وی اظهارکرد:در بسیاری اوقات تحصیلات عالیه همکاران مرتبط با حوزه ماموریتی آنها نیست، اگر این تحصیلات به سمتی بازگردد که توانمندی های معلمان را در آموزش ارتقا دهد به ارتقا فرایند یاددهی یادگیری کمک خواهد کرد؛ کسی که کارشناس فیزیک است اگر در مقطع کارشناسی ارشد به جای آموزش فیزیک لرزه نگاری بخواند عملا تاثیری در فرایند یاددهی یادگیری ندارد. وی افزود:به اشتراک گذاشتن تجربیات در دنیا یک ادبیات است، رسانه ها، وبلاگ های معلمان که مفاهیم درسی را در خود دارند فرایند یادگیری را سرعت می بخشد و تجربیات برتر در قالب الگوهای تدریس به دیگران انتقال داده می شود. زرافشان گفت:یکی از محورهای اصلی کار ما ارتقاء فرایند یاددهی و یادگیری است که مدرسه باید در جهت آن برنامه ریزی داشته باشد در آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده و جشنواره الگوهای برتر تدریس یکی از آنهاست تا افرادی که برتر هستند را انتخاب کرده و روش آنها را به دیگران ارائه دهیم.




منبع:پانا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود