5 مهر 1394
شماره خبر: 149848

افتتاح ۶ مدرسه برکت در مناطق محروم استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

افتتاح ۶ مدرسه برکت در مناطق محروم استان البرز


مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه بیش از هزار مدرسه نیاز داریم، گفت: بنیاد برکت با اعتبار ۴میلیارد تومان، ۶ مدرسه در مناطق محروم استان البرز ساخته است.
علی بهرامی مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان البرز درباره ساخت مدارس در این استان توسط بنیاد برکت، گفت: تعداد ۴ مدرسه با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد برکت در مناطق محروم استان البرز ساخته شده است. وی افزود: همچنین بنیاد برکت در ساخت ۲ مدرسه در این استان با مشارکت آموزش و پرورش همکاری داشته است که مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مدارس هزینه کرده است. مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: حداقل هر کلاس ساخته شده در این مدارس ۳۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد. ‌
کمبود بیش از هزار مدرسه در استان البرز
وی درباره کمبود مدارس در استان البرز هم بیان کرد: تا زمانی که مدارس دو شیفته تبدیل به یک شیفت شود، نزدیک به ۵۰۰ مدرسه نیاز داریم. بهرامی ادامه داد: ۳۸۰ مدرسه نیز برای کاهش میانگین تراکم دانش آموزان در کلاسها نیاز است. همچنین تعداد ۱۴۰ مدرسه برای سایت های مسکن مهر باید ساخته شود. مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ مدرسه در استان البرز باید تخریب یا مقاوم سازی شود، گفت: رشد جمعیت و مهاجرت در استان البرز بالای ۳ درصد است و به این دلیل ما نیاز به مدارس جدید داریم. وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مدارس جدید اعتبارات دولت کافی نیست بلکه خیرین باید مشارکت بیشتری داشته باشند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود