26 مهر 1394
شماره خبر: 151227

اجرای تعزیه نهمین سوگواره منطقه ای وفا در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای تعزیه نهمین سوگواره منطقه ای وفا در ساوجبلاغ


در آستانه برگزاری نهمین سوگواره وفا در ساوجبلاغ، هنر مندان عرصه تعزیه به مقام شامخ سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عرض ارادت میکنند.
سید موسی حسینی کاشانی در آستانه برگزاری نهمین سوگواره وفا در البرز افزود: توزیع عادلانه فعالیت های فرهنگی و هنری به ادارات شهرستان ها از اصلی ترین برنامه های اداره کل ارشاد استان البرز است که امسال با واگذاری این سوگواره به شهرستان ساوجبلاغ انجام می پذیرد. مهندس کاشانی با بیان اینکه تعزیه هنری اصیل به جا مانده از فرهنگ عاشورا و ایثار است ادامه داد: تعزیه خوانی از سابقه ای دیرینه در کشور برخوردار است و به کلیدی ترین محور تفکر شیعه که ریشه در اصل جانشینی امامان عادل و معصوم بعنوان پیامبر عظیم الشأن اسلام دارد، باز می گردد. وی تلاش جدی برای جلوگیری از ورود خرافات به این عرصه را از اهم وظایف دستگاه های فرهنگی و بخصوص ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و اضافه کرد: دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند در توسعه،‌ ترویج و تعمیق این هنر کوشیده و به آن توجه جدی داشته باشند. این مسئول همچنین بسترسازی برای ارتقا و توسعه این هنر را بسیار ضروری دانست. مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز یکی از شیوه های موثر زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورای حسینی و به تصویر کشیدن از جان گذشتگی ها و رشادت های اهل بیت علیه السلام را از طریق نمایش تعزیه عنوان کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ شهادت،‌احیای دین خدا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سویی و به تصویر کشیدن سبعیت و ناجوانمردی دشمنان از سوی دیگر هنر تعزیه را به شدت قابل تامل و توجه کرده است. مهندس کاشانی اظهار کرد: با توجه به سیاست واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شهرستان‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجود و نظر به حضور گروه‌های متعدد تعزیه در استان و خصوصاً شهرستان ساوجبلاغ، آیین اجرا و اختتامیه نهمین سوگواره وفا در مورخ 26 و 27 ماه صفر برگزار خواهد شد. وی در پایان از همکاری کلیه دست اندرکاران بخصوص معاونت هنری اداره کل و زحمات همکاران در اداره ارشاد ساوجبلاغ، امام جمعه و فرماندار این شهرستان تقدیر کرد .
لازم به ذکر است گروه‌ها جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ مراجعه نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود