29 مهر 1394
شماره خبر: 151382

حق محوری امام حسین (ع)ویاران آن حضرت رمزماندگاری واقعه عاشورااست

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حق محوری امام حسین (ع)ویاران آن حضرت رمزماندگاری واقعه عاشورااست


معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان البرزدرهمایش احلی من العسل گفت:حق محوری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نقش یاران امام در پیروزی عاشورا را دلایل ماندگاری قیام عاشورا است.
یوسف دانشورمعاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزدرگردهمایی بزرگ نوجوانان حسینی "سوگواره احلی من العسل"که با حضور بیش از 2هزاردانش آموزشهرستان کرج در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) برگزارشد؛در جمع دانش آموزان به بیان فلسفه قیام عاشورا؛ فرهنگ ایثار و شهادت و چگونگی انتقال فرهنگ مقاومت پرداخت. معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان البرزبا اشاره به علل ماندگاری قیام عاشورا و زنده ماندن ایثار سرور و سالار شهیدان و چگونگی آشنایی دانش آموزان با این فرهنگ ؛افزود: دهه محرم بهترین زمانی است که رشته های بافته شده دشمنان را می توان پنبه کرد؛ شمادانش آموزان عزیز به زندگی شهدای جنگ تحمیلی توجه کنید که چگونه بانثار جان خوداز ایران اسلامی دفاع کردند؛شهیدمرحمت بالازاده نوجوان 13ساله ای که به دلیل سن کم به جبهه اعزام نمی شد و برای دریافت مجوز حضور درجبهه های حق علیه باطل به حضورحضرت آیت اله خامنه ای (مدظله العالی) رسیدو بابیان شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) توانست به مناطق عملیاتی اعزام شود. وی گفت:شهیدبالازاده ؛شهید فهمیده ودیگر شهدای دانش آموز جنگ تحمیلی به تاسی از حضرت قاسم (ع) شهادت راشیرین تر از عسل می دانستندو این رسیدن به نهایت معرفت و شناخت است که برای یاری امام عصر خوداینگونه مصمم وثابت قدم باشیم. دانشور افزود: دانش آموزان را می توان در این زمان در مقابل جنگ نرم دشمن بیمه کرد تا مشکلات کمتری در راستای تربیت و شخصیت سازی دانش آموزان داشته باشیم. وی عمل صالح را یکی از دلایل ماندگاری قیام عاشورا دانست و اظهار داشت: اراده الهی و دعای وجود پیامبر (ص) در رابطه با امام حسین (ع) یکی دیگر از دلایل ماندگاری این قیام است.
دانشور حق محوری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نقش یاران امام در پیروزی عاشورا را از دیگر دلایل ماندگاری قیام عاشورا برشمرد و افزود: اسارت اهل بیت (ع) بزرگترین اشتباه یزد بود که باعث ماندگاری عاشورا و انتقال پیام عاشورا شد.


منبع:پانا

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود