27 آبان 1391
شماره خبر: 15166

البرز رتبه برتر کشوری فعالیت های قرآن، نماز و عترت مدارس را کسب کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز رتبه برتر کشوری فعالیت های قرآن، نماز و عترت مدارس را کسب کرد

سپیدار آنلاین: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: استان البرز رتبه برتر کشوری در در فعالیت های قرآن، نماز و عترت مدارس کشور را کسب کرد.
ابراهیم آخوندی اظهار داشت: کسب این رتبه از سوی اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است. وی ادامه داد: به منظور استمرار بازنگری در روش ها و فرآیند انجام امور و شناخت جایگاه فعالیت های قرآن، نماز و عترت ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور، فهرست استان های کشور در سه رده ممتاز ـ برتر و تلاشگر اعلام شد که استان البرز موفق به کسب رتبه برتر کشوری در این فعالیت ها شد. آخوندی به تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه های فعالت های پرداخت و افزود: یکی از برنامه های اصلی برای مناطق و مدارس استان اقامه نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی و دینی بوده است که در این زمینه سال در تحصیلی گذشته 75 هزار جلد کتاب آشنایی با احکام برای جوانان در مدارس استان توزیع شده است. وی ادامه داد: برپایی مسابقات با موضوعات مرتبط و شرکت 45 هزار دانش آموز، کسب رتبه کشوری و استانی در انشاء نماز، شرکت فعال دانش آموزان در فعالیت های درس آشنایی با قرآن استاد قرائتی و ... نیز از دیگر فعالیت هایی بود که در کسب این رتبه کشوری موثر واقع شده است.
30 روحانی مقیم در مدارس البرز مستقر شدند
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: به منظور استمرار فعالیت های قرآن، نماز و عترت تفاهم نامه ای با حوزه علمیه منعقد شده است و 30 روحانی مقیم و 230 امام جماعت در مدارس استان مستقر شده اند. آخوندی افزود: همچنین آشنایی با احکام، پخش اذان در مدارس و ... نیز در راستای فعالیت های گذشته برای حفظ این رتبه تدارک دیده شده است.
همایش احیای امر به معروف در البرز برگزار می شود
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری همایش بزرگ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در اول آذر ماه جاری خبر داد. آخوندی اظهار داشت: این همایش به منظور نام گذاری دهه اول ماه محرم به نام دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر و با هدف تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر، شیوه های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با محوریت فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و امام حسین(ع) در کانون استانی شهید فهمیده با حضور رئیس و معاونین ستاد احیا امر به معروف برگزار خواهد شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود