28 آبان 1391
شماره خبر: 15234

محرم فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

محرم فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی است

سپیدار آنلاین: خطیب جمعه شهرستان نظرآباد گفت: علمای دینی و مبلغان مذهبی از فرصت محرم برای ترویج فرهنگ عاشورایی در کشور استفاده کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر وثوقی در همایش علمای دینی و مبلغان مذهبی فعال در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان این شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: حرکت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان برای اصلاح مسیر دین رسول‌ الله (ص) در طول تاریخ اسلام تاثیرات عمیقی بر جای گذاشته و تا قیامت انسان‌های آزاده و حق‌طلب برای مقابله با زورگویان و یزدیان زمان خود الگویی کامل دارند. وی ادامه داد: امام حسین (ع) و با یاران باوفای ایشان با قیام علیه یزید زمان خود، فرهنگی را برای بشریت به یادگار گذاشتند که همان فرهنگ ایثار و شهادت است. خطیب جمعه شهرستان نظرآباد تاکید کرد: فرهنگ عاشورایی تنها راه نجات بشریت تحت ظلم امروز از دست یزیدیان زمان است و مسلمانان با تمسک به این فرهنگ می‌توانند در برابر زورگویان جهان ایستادگی کنند. وثوقی تصریح کرد: ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان بهترین فرصت برای مبلغان مذهبی و علمای دینی است تا فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی را در نزد مردم به ویژه نسل جوان به درستی ترویج و تبیین کنند. وی تاکید کرد: در این ایام مردم مسلمان و شیعه ایران اسلامی اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری می‌کنند، اما باید توجه داشت که تنها برگزاری مراسم‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و مداحی کافی نیست و مردم باید با ماهیت اصلی قیام عاشورا آشنا شوند. وثوقی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم، علمای دینی و مبلغان مذهبی حاضر در هیئت‌های عزاداری بسیار مهم و حساس هستند و باید تلاش ویژه‌ای برای جذب بیشتر جوانان به مراسم‌های معنوی و مذهبی داشته باشند.
غرب برای انحراف ذهن جوانان مسلمان میلیاردها دلار هزینه می‌کند
وی در بخش دیگری از سخنان خود از علمای دینی و طلاب حوزه‌های علمیه خواست تا به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب توجه ویژه داشته باشنند و با رصد توطئه‌های آنها، خود را برای مقابله با تهاجم دشمن آماده سازند. خطیب جمعه شهرستان نظرآباد تاکید کرد: در حال حاضر کشورهای استکباری غرب میلیاردها دلار برای منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان هزینه کرده و توطئه‌های شومی را در سر دارند. وثوقی گفت: به عنوان نمونه در حال حاضر بیش از 4 هزار کانال مستهجن ماهواره‌ای تنها با هدف منحرف کردن ذهن جوانان مومن و ولایی کشورمان فعالیت می‌کنند و اگر در برابر این توطئه هوشیار نباشیم، به طور قطع در حفظ و نگهداری از آرمان‌های اسلام و انقلاب مشکلات بسیاری خواهیم داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود