1 آذر 1394
شماره خبر: 153362

اسلام اولین پرچمدار فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهان است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اسلام اولین پرچمدار فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهان است


حسین ذکریاپور در سخنرانی پیش از نماز عبادی سیاسی جمعه گرمدره با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن بر زندگی گفت: همه ما اعتقاد داریم اسلام با معجزه الهی خود و نزول قرآن کریم اولین پرچمدار فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهان است.
حسین ذکریاپور در سخنرانی پیش از نماز عبادی سیاسی جمعه گرمدره در مصلی این شهر با گرامیداشت مقام کتابداران به اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن بر زندگی اشاره کرد و گفت: همه ما اعتقاد داریم اسلام با معجزه الهی خود و نزول قرآن کریم توسط پیامبر بزرگ اسلام اولین پرچمدار فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهان است. وی در ادامه افزود: در اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در آیین شریف اسلام همین بس که خداوند متعال در سوره قلم به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند و واژه کتاب به اشکال مختلف 255 بار، واژه علم 582 بار، واژه قلم 2 بار و واژه اقرأ یا خواندن 3 بار در قرآن کریم تکرار شده است و این بر اهمیت کتابت و کتابخوانی و خوانش می افزاید. حسین ذکریا پور در ادامه به کلام خداوند در قرآن اشارکرد و گفت:خداوند در قرآن کریم می فرمایند : بشارت متعلق به آنهایی است که حرف‌ها را می‌شنوند‌، کتاب‌ها را می‌خوانند‌ و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند‌. وی در ادامه به دغدغه های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت بارها در سخنان گوهربار خود به مسئله کتاب و خواندن آن اشاره کرده اند و همه را برای مطالعه تشویق کررده اند و این تاکید بیانگر اهمیت این موضوع است و مسئولین فرهنگی و مردم باید در این خصوص حساس باشند. ذکریا پور در ادامه سخنان خود در میان نمازگزاران گرمدره گفت: در استان البرز 38 کتابخانه نهادی و 2 کتابخانه سیار روستایی و 27 کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل داریم و در شهرستان کرج 18 کتابخانه نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی وجود دارد. اما در شهر گرمدره تنها یک کتابخانه موجود است که طبق استاندارهای موجود باید حداقل پنج کتابخانه دیگر ساخته شود. وی ادامه داد: در کتابخانه شهید حقیقی گرمدره طبق آمارهای بدست آمده تنها 1500 نفر عضو هستند که باید حداقل 5000 نفر از مردم عزیز گرمدره عضو کتابخانه باشند و در این کتابخانه تنها 15000 نسخه کتاب وجود دارد و من ازمردم عزیز و خیرین شهر گرمدره درخواست می کنم در ساخت کتابخانه مشارکت کنند، چرا که شان مردم گرمدره بیش از یک کتابخانه است و طبق نظر مراجع عظمای تقلید نذر کتاب و ساخت کتابخانه همانند ساخت مدرسه اهمیت دارد. رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج در ادامه افزود: از امام جمعه شهر گرمدره که همواره حامی انجمن کتابخانه های شهرگرمدره بوده اند و همچنین شهردار گرمدره که با اهدا 1000 نسخه کتاب اولین قدم نذر و کمک به تنها کتابخانه گرمدره را برداشتند و رئیس دبیر خانه کتابخانه های عمومی شهر گرمدره که در راستای ترویج کتاب تلاش های بی وقفه کردند قدردانی می کنم.
وی در پایان گفت: امیدوارم شاهد ارتقاء و اعتلای فرهنگ مطالعه و ایجاد انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهر گرمدره باشیم و آنچه را که مردم انتظار دارند محقق سازیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود