29 آبان 1391
شماره خبر: 15356

اجتماع 1800هئیت مذهبی مقارن با هشتم محرم الحرام در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجتماع 1800هئیت مذهبی مقارن با هشتم محرم الحرام در کرج

سپیدار آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن اشاره به تشکیل اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی شهرستان کرج از تجمع بیش از هزار و 800 هئیت مذهبی مقارن با هشتم محرم الحرام ، ساعت 14 در میدان شهدای کرج خبر داد.
مجتبی ابراهیمی، از تشکیل اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی شهرستان کرج مقارن با هشتم محرم الحرام، راس ساعت 14 در میدان شهدای کرج خبر داد و گفت: این حرکت مذهبی از جمله دستاوردهای کارگروهی متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ وارشاد استان البرز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرمانداری کرج و هیئت رزمندگان اسلامی است که اخیراً در استان شکل گرفته است. وی با اشاره به تشکیل دو جلسه از این کارگروه افزود: دومین جلسه این کارگروه تشکیل شد و نخستین مصوبه آن اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی بوده که طی آن مقرر شد هرسال مقارن با هشتم محرم الحرام در شهرستان کرج شاهد این اجتماع بزرگ مذهبی باشیم.
تجمع بیش از یک هزار و 800 هیئت مذهبی در کرج
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: به همین منظورعصر هشتم محرم الحرام ساعت 14 شاهد تجمع بیش از یک هزار و 800 هیئت مذهبی در میدان شهدای کرج خواهیم بود.
دیدار اعضای کارگروه اجتماع هیئت های مذهبی با شهردار کرج
مجتبی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش از دیدار اعضای این کارگروه با شهردارکرج نیز خبر داد و افزود: در دیداری که اعضای کارگروه اجتماع هیئت های مذهبی با شهردار کرج داشتند کمک شایان توجهی از سوی آقا زاده منظور گردید.
حفظ یکپارچگی در عزاداری های حسینی عمده هدف گردهمایی هیئات
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز درباره اهداف عمده و راهبردی چنین تشکلی در شهرستان کرج اظهار داشت: نخستین هدف از اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی در شهرستان کرج ایجاد وحدت و یکپارچگی در مراسم و عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) و بهره مندی ازاصول ناب و مواهب در سوگواری سرور و سالار شهیدان بوده است.
برپایی عزدارای اصیل و سنتی درایام سوگواری اباعبدالله(ع)
مجتبی ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به آنکه در سالهای اخیر به دلیل رواج برخی سبک ها برگزاری یک عزاداری خالصانه مورد غفلت قرار گرفته بود؛ از این رو این تشکل گامی در جهت برپایی عزدارای های اصیل و با سبک و سیاق سنتی خواهد بود. وی در پایان افزود: با همکاری مطلوبی که تا کنون میان دستگاه ها و بخش های مختلف وجود داشته است از سال آینده اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی به الگویی خودجوش از حرکت مردمی در عزاداری های ماه محرم مبدل خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود