2 آذر 1391
شماره خبر: 15542

شور و شوق حسینی در خیمه های عزای البرز دو چندان شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شور و شوق حسینی در خیمه های عزای البرز دو چندان شده است

سپیدار آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای شور و شوق حسینی در خیمه های عزای البرز دو چندان شده البرز فضایی عاشورایی به خود گرفته است.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی اظهار داشت: در حال حاضر چهره کوچه ها، محله ها و مناطق این استان با نصب پرچم هایی به رنگ سبز، سیاه و قرمز به یاد بنیانگذار مکتب شهادت آذین بندی شده و استان البرز فضایی عاشورایی به خود گرفته است. وی افزود: استقرار ایستگاه های صلواتی درخیابان ها ومحله ها، قرار دادن علامت و چلچراغ ها درکنار خیمه ها و تکیه های عزاداری، دست نوشته های یا حسین (ع) یا ابوالفضل (ع) و دودکردن اسپند و نوحه سرایی، همه از حضور گسترده مردم این استان بویژه جوانان در برای برگزاری مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) حکایت دارد. وی تصریح کرد: امسال حال و هوای عاشورایی در این استان چند هفته قبل ازشروع ایام سوگواری با برگزاری همایش هیئات مذهبی و فراخوان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان البرز مبنی بر تمدید مجوز فعالیت های هیاتهای مذهبی آغاز شد. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در هفتمین روز ازماه محرم، حضور پرشور مردم این استان در آیین های سوگواری امام حسین (ع) را وصف ناشدنی دانست و گفت: اکنون دو هزار و 424 هیئت مذهبی در قالب هیئت های بانوان، دانش آموزی، حسینیه و تکیه ها در این استان شناسایی و ساماندهی شده است. وی افزود: علاوه بر این با توجه به استقبال چشمگیر مردم، برنامه ریزی ها به نحوی صورت گرفت تا مجوزهای لازم به گروههایی که مایل به برگزاری مراسم عزاداری بودند در این دهه به صورت جمعی در کوتاهترین مدت انجام شود. حجت الاسلام سید عباس مسعودی اظهار داشت: بر این اساس درخواست های جدید برای برپایی هیئت های عزاداری در دهه اول محرم ، با بررسی و استعلام از امام جماعت مسجد و کلانتری محل انجام و در اسرع وقت مجوز موقت فعالیت برای متقاضیان صادر شد. وی گفت: در آستانه ماه محرم به منظور ساماندهی و اجرای مناسب برنامه های درنظر گرفته شده توسط هیئت ها و مداحان ، گردهمایی استانی ویژه مداحان وشعرای آیینی به صورت متمرکز و گردهمایی مسوولان هیئت های مذهبی نیز درشهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و کرج از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد. وی تصریح کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری در هیئت های مذهبی استان، 200 بازرس بر فعالیت هیئت های مذهبی در ایام محرم به ویژه دهه اول محرم در این استان نظارت خواهند داشت. حجت الاسلام مسعودی تاکید کرد: این بازرسان با هماهنگی انجام شده به کلانتری های محله ها معرفی شده اند.
وی گفت: لازم است مسوولان هیئت ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی نیروی انتظامی و شورای هیئت های مذهبی استان را رعایت کنند. وی افزود: استفاده از آلات موسیقی غیرمتعارف، استفاده از شمایل و تمثال منتسب به ائمه معصومین (ع) ، قمه زنی و حمل علامت در دسته های عزاداری ممنوع است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود